BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jasińska Alicja, Jasiński Bartosz
Tytuł
Radykalne innowacje czy nastawienie na ewolucyjne zmiany - przejawy innowacyjności regionalnych browarów w Polsce
The Radical Innovations or Putting on Evolutionary Changes - the Symptoms of Innovations of Regional Breweries in Poland
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1141, s. 362-368, bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : dynamika zmian w organizacji - ewolucja czy rewolucja
Słowa kluczowe
Zmiany organizacyjne, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Innowacyjność, Innowacyjność przedsiębiorstw, Browarnictwo
Organisational change, Enterprise competitiveness, Innovative character, Enterprise innovation, Brewing industry
Uwagi
summ.
Abstrakt
Na podstawie praktycznych przykładów z działalności małych i średnich regionalnych browarów oraz teoretycznych rozważań - omówiono zagadnienie innowacyjności przedsiębiorstw. Strategia ta opiera się na ciągłej i systematycznej zmianie, która w odpowiednim momencie może się przerodzić w radykalne i rewolucyjne rozwiązania innowacyjne.

The article underlines meaning of every kind of innovation: both evolutionary character the same as and revolutionary for realization of strategy of development enterprises, with category the MSP, in peculiarity the regional breweries in Poland. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bessant J., Birkinshaw J., Delbridge R. (2004), Theories of Creation, "People Management", vol. 10, nr .3.
  2. Drucker P.F (2004), Natchnienie i fart - czyli innowacja i przedsiębiorczość, Studio EMKA, Warszawa.
  3. Gilbert J.T. (1994), Choosing an Innovation Strategy: Theory and Practice, "Business Horizons", November-December.
  4. Jasiński B. (2003), Identyfikacja strategii małych i średnich firm branży browarniczej w Polsce, [w:] Zarządzanie strategiczne. Problemy teorii i praktyki, red. R. Krupski, Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, Wałbrzych.
  5. Leifer R., McDermott C, O'Connor G., Peters L., Rice M., Veryzer R. (2000), Radical Innovation, Harvard Business School Press, Boston.
  6. McLaughlin P., Bessant J., Smart P. (2005), Developing an Organizational Culture that Facilitates Radical Innovation in a Mature Small to Medium Sized Company: Emergent Findings, The Cranfield School of Management Working Papers, http://www.som.cranfield.ac.uk/som/research/documents/McLaughlin BessantandSmartDevelopingandorganizationalcul turethatfacilitatesradicalinnovationi.pdf
  7. Terziovski M. (2002), Achieving Performance Exellence Through an Integrated Strategy of Radical Innovation and Continuous Improvement, "Measuring Business Excellence", nr 2.
  8. Tushman M.L., Anderson P. (1986), Technological Discontinuities and Organizational Environments, "Administrative Science Quarterly", nr 31.
  9. UE: Polskie firmy najmniej innowacyjne (2004), "Puls Biznesu",14.12.2004.
  10. Zarządzanie kreatywnością i innowacją (2005), "Harvard Business Essentials", MT Biznes, Warszawa.
  11. Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu (2005), red. R. Krupski, PWE, Warszawa.
  12. Żołnierski A. (2005), Innowacyjność polskich mikroprzedsiębiorstw, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu