BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pluta Anna
Tytuł
Społeczne uwarunkowania sprawności procesu zmian
Social Conditions of the Change Process Efficiency
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1141, s. 383-389, bibliogr. 17 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : dynamika zmian w organizacji - ewolucja czy rewolucja
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zmiany organizacyjne, Zarządzanie zmianami, Kadra kierownicza
Enterprise management, Organisational change, Change management, Managerial staff
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono zagadnienia związane z kreatywną i skuteczną postawą kadry kierowniczej oraz jej działaniem na rzecz zmian w przedsiębiorstwie, mające na celu jego rozwój.

The article presents that success of contemporary enterprises depends not only on the dynamics of implementing changes but also on the creativity of individuals within them. The creativity of management staff influence an originality of implemented changes and the employees' acceptance of the change process. The author implies that management staff with creative characteristics create culture that favorites changes, especially through their ability to diagnose possibilities and limitations, building an atmosphere of confidence and open communication within company. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Adler H. (2003), Inteligencja kreatywna, Wydawnictwo Amber, Warszawa.
  2. Buzan T., Dottino T., Izrael R. (2004), Mądry lider, Wydawnictwo Muza SA, Warszawa.
  3. Chaffee J. (2001), Potęga twórczego myślenia, Wydawnictwo Bertelsmann Media Sp. z o. o. Diogenes, Warszawa.
  4. Covey S. R. (2004), Zasady skutecznego przywództwa, Wydawnictwo Rebis, Poznań.
  5. Czerska M. (1996), Organizacja przedsiębiorstw. Metodologia zmian organizacyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
  6. Drzewiecki A. (2006), Komunikacja w procesach zmian, http://strategie.izinfo.pl/artykuly/artykul_4571.html. 20.05.2006 r.
  7. Galford R., Seibold Drapeau A. (2005), Wrogowie zaufania, "Harvard Business Review Polska", nr 5.
  8. Jerzyk E., Leszczyński G. (2005), Kreatywność w małych i średnich firmach w świetle badań, htrp://www.swiatmarketingu.pi/index.php?rodzaj=03&id_numer=944610,22.03.2005 r.
  9. Kelly T. (2003), Sztuka innowacji, Wyd. MT Biznes sp. z o. o., Warszawa.
  10. Majewska-Opiełka I. (1998), Umysł lidera, Wydawnictwo Medium, Konstancin-Jeziorna.
  11. Maxwell J.C. (1996), Być liderem, Wyd. Medium, Warszawa.
  12. Necka E. (2005), Psychologia twórczości, GWP, Gdańsk.
  13. Pawłowski K. (2005), Gdy lider staje się barierą w rozwoju firmy, "Harvard Business Review Polska", nr 4.
  14. Proctor T. (2002), Twórcze rozwiązywanie problemów, GWP, Gdańsk.
  15. PIW(2006), htrp://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=26582, 29.01.2006r.
  16. Rzędowski J. (2006), NLP dla szefa, czyli jak osiągać cele przy pomocy innych ludzi, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
  17. Słownik współczesnego języka polskiego (1996), red. B. Dunaj, Wydawnictwo Wilga, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu