BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zgrzywa-Ziemak Anna
Tytuł
Istota ciągłości organizacyjnej w rozwijaniu zdolności uczenia się współczesnych przedsiębiorstw
Significance of Organizational Continuity for Developing Enterprises' Learning Capability
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1141, s. 413-420, bibliogr. 19 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : dynamika zmian w organizacji - ewolucja czy rewolucja
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zarządzanie zmianami, Proces uczenia się
Enterprise management, Change management, Learning process
Uwagi
summ.
Abstrakt
W atykule zaprezentowano problem ciągłości organizacyjnej jako istotnego czynnika w kształtowaniu zdolności uczenia się przedsiębiorstwa.

In the paper tlie significance of integration organizational continuity and change for developing enterprises' learning capability was indicated. Especially the concept of organizational continuity was discussed. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bratnicki M. (2002), Przedsiębiorczość i przedsiębiorcy współczesnych organizacji, AE, Katowice.
  2. Campbell T. (1996), Developing and Measuring the Learning Organization, E.C.L.O Proceedings, International Conference.
  3. Collins J.C., Porras J.I. (2003), Wizjonerskie organizacje, SPM Project, Wroclaw.
  4. Crossan MM, Lane H.W., White R.E. (1999), An Organizational Learning Framework: From intuition to Institution, "Academy of Management Review", vol. 24, nr 3.
  5. Devero A. (2003), Corporate Values: Stimulus for Bottom Line, "Financial Executive", May, vol. 19, nr 3.
  6. Hopej M (2005), Nadrzędne wartości przedsiębiorstwa, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw", nr 5.
  7. Kolb D.G. (2003), Seeking Continuity Amidst Organizational Change. A Storytelling Approach, "Journal of Management Inquiry", vol. 12, nr 2, June.
  8. Krzyżanowski L.J. (1999), O podstawach kierowania organizacjami inaczej: paradygmaty, metafory, modele, filozofia, metodologia, dylematy, trendy, PWN, Warszawa.
  9. Lencioni P.M. (2004), Niech wartości naprawdę coś znaczą, "Harvard Business Review Polska, maj.
  10. March J.G. (1996), Exploration and Exploitation in Organizational Learning, [w:] Organizational Learning, red. M.D. Cohen, L.S. Sproni, SAGE, Thousand Oaks.
  11. Morgan G. (2001), Wyobraźnia organizacyjna, PWN, Warszawa.
  12. Morgan G. (1997), Obrazy organizacji, PWN, Warszawa.
  13. Peters T., Waterman R. (1984), In Search of Excellence, Harper and Row, New York.
  14. Senge P.M. (2000), Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
  15. Senge P.M., Kleiner A., Roberts Ch., Ross R.B., Smith B. (1994), The Fifth Discipline Fieldbook: Strategies and Tools for Building a Learning Organization, Nicholas Brealey Publishing, London.
  16. Sikorski C. (1999), Zachowania ludzi w organizacji, PWN, Warszawa.
  17. Steinmami H., Schreyögg G. (1998), Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem. Koncepcje, funkcje, przykłady, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław.
  18. Zgrzywa-Ziemak A. (2006), Zdolność uczenia się przedsiębiorstwa w świetle badań empirycznych, "Przegląd Organizacji", nr 1.
  19. Zgrzywa-Ziemak A. (2004), Czynniki kształtujące zdolność uczenia się przedsiębiorstwa, rozprawa doktorska, Politechnika Wrocławska, Wydział Informatyki i Zarządzania, Wrocław.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu