BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Aluchna Maria, Pindelski Mikołaj, Mrówka Rafał, Obłój Tomasz
Tytuł
Zarządzanie uwagą we współczesnej gospodarce. Geneza i główne założenia koncepcji
The Concept of Attention Economy. Orgin and Main Assumptions
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1141, s. 423-431, bibliogr. 5 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : dynamika zmian w organizacji - ewolucja czy rewolucja
Słowa kluczowe
Gospodarka, Zarządzanie gospodarką, Rozwój gospodarczy, Zarządzanie uwagą
Economy, Management of the economy, Economic development, Attention economy
Uwagi
summ.
Abstrakt
Niniejszy artykuł koncentruje się na analizie nowej koncepcji zarządzania określanej jako gospodarka uwagi (ang. attention economy). Celem artykułu jest przegląd literatury światowej ze szczególnym uwzględnieniem genezy tej koncepcji wraz z analizą czynników, jakie miały największy wpływ na jej rozwój, identyfikacją jej głównych cech charakterystycznych oraz dyskusją nad konsekwencjami wynikającymi z gospodarki uwagi dla systemów ekonomiczno-społecznych oraz organizacji. (oryg. streszcz.)

The paper focuses on the analysis of new management concept known as attention economy. The aim of the paper is to present the world literature review, concentrating mostly on the origin of the attention economy, the determinants that influence the development of the concept as well as its main features. Additionally, the results of the approach proposed by attention economy for organizations, societies and economies are discussed. The concept of attention economy offers new arid relatively [evolutionary perception of economic environment. Attention economy indicates dramatic changes in structure, characteristics and functioning rules of current economic systems pointing at the importance of information, information exchanges and analysis. The importance of resources, capital and skills is replaced by the importance of information collected and attracting attention of customers and employees. Thus the emphasis of management is shifted from traditional forms of activities cooperation towards new perception of organizing, strategy formulation and marketing. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Franck G. (1999), The Economy of Attention, "Telepolis", 7 grudnia 1999 r.
  2. Goldhaber M.H. (1996), Some attention apothems, www.well.com.
  3. Goldhaber M.H. (1997a), The Attention Economy and the Net, Conference of digital information, Cambridge.
  4. Goldhaber M.H. (1997b), Attention Shoppers!, "Wired Magazine", nr 5, www.wired.com.
  5. Klein N. (2002), No logo, Świat literacki, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu