BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Głuszek Ewa
Tytuł
Zakres i tempo zmian w obrębie zasobów niematerialnych przedsiębiorstwa
Scope and Rate of Intangible Assets Changes
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1141, s. 447-459, bibliogr. 24 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : dynamika zmian w organizacji - ewolucja czy rewolucja
Słowa kluczowe
Zmiany organizacyjne, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Zasoby niematerialne, Wiedza, Kultura organizacji
Organisational change, Enterprise competitiveness, Intangible assets, Knowledge, Corporate culture
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono istotę i specyfikę aktywów niematerialnych w przedsiębiorstwie. Przeanalizowano zasoby wiedzy, kulturę organizacji oraz reputację przedsiębiorstwa w trzech wymiarach: podatności na zmiany, szybkości zmiany oraz stopnia sterowalności tymi zmianami.

Intangible assets such as knowledge, products brands, reputation, or organizational culture are (he main source of competitive advantage on present market. This information-based and knowledge-based resources of the firms are subject of permanent changes. The article studies a rate, scope and the controllability this changes. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Aaker D. (1991), Managing Brand Equity: Capitalizing on the Value of a Band Name, Free Press, New York.
  2. Altkorn J. (1999), Strategin marki, PWE, Warszawa.
  3. Conner K.R. (1991), A Historical Comparison of Resource-based Theory and Five Schools of Thought Within Industrial Organization Economics: Do We Have a New Theory of the Firm?, "Journal of Management", vol. 17, nr 1.
  4. Dierickx I., Cool K. (1989), Asset Stock Accumulation and Sustainable of Competitive Advantage, "Management Science", vol. 35, nr 12.
  5. Fiol C.M. (1991), Managing Culture as a Competitive Resource: An Identity-based View, "Strategic Management Journal", vol. 14.
  6. Fombrun Ch.J. (1996), Reputation. Realizing Value from the Corporate Image, Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts.
  7. Głuszek E. (2004), Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, AE, Wrocław.
  8. Grant R.M. (1996), Prospering in Dynamically-competitive Environments: Organizational Capability as Knowledge Integration, "Organization Science", vol. 7, nr 4.
  9. Gulati R., Nohria N., Zaheer A. (2000), Strategic Networks, "Strategic Management Journal", vol. 21.
  10. Hall R. (1992), The Strategic Analysis of Intangible Resources, "Strategic Management Journal", vol. 13.
  11. Kale P., Singh H., Perlmutter H. (2000), Learning and Protection of Proprietary Assets in Strategic Alliances: Building Relational Capital, "Strategic Management Journal", vol. 21.
  12. Kay J. (1996), Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
  13. Liebeskind Porter J. (1996), Knowledge, Strategy and the Theory of the Firm, "Strategic Management Journal", vol. 17 (Winter Special Issue).
  14. Peteraf M.A. (1993), The Cornerstones of Competitive Advantage: A Resource-based View, "Strategic Management Journal", vol. 14.
  15. Peters T., Waterman R.H. (1985), In Search for Excellence: Eessons from America's Best-run Companies, Harper and Row, New York.
  16. Polanyi M. (1962), Personal Knowledge, Routledge and Kegan Paul, London.
  17. Probst G., Raub S., Romhardt K. (2002), Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  18. Schein E.H. (1985), Organizational Culture and Leadership: A Dynamic View, San Francisco.
  19. Skrzypacz B. (1999), Zarządzanie marka a wzrost wartości firmy, [w:] Zarządzanie wartością firmi/, red. A. Herman, A. Szablewski, Poltext, Warszawa.
  20. Smircich L. (1983), Concept of Cultures and Organizational Analysis, "Administrative Science Quarterly", vol. 28.
  21. Spender J.C. (1996), Making Knowledge the Basis of a Dynamic Theory of the Firm, "Strategic Management Journal", vol. 17 (Winter Special Issue).
  22. Steinmann H., Schreyögg (1995), Zarządzanie. Koncepcje, funkcje, przykłady, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław.
  23. Tichy N.M. (1982). Managing Change Strategically: The Technical, Political and Cultural Keys, "Organizational Dynamics", Autumn.
  24. Winter S.G. (1987), Knowledge and Competence as Strategic Assets, [w:] D.J. Teece, The Competitive Challenge, Ballinger Publishing, Cambridge, MA.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu