BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Węgrzyn Bogusław
Tytuł
System ocen pracowników umysłowych jako narzędzie kształtowania partycypacyjnego Zarządzania przez Jakość (TQM)
Źródło
Problemy Jakości, 2007, nr 9, s. 37-41, bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie personelem, Ocena pracowników, System Okresowych Ocen Pracowników (SOOP)
Personnel management, Employee appraisal, System of periodic performance evaluation
Uwagi
Zawiera rysunek: [1] Model doskonałości w biznesie EFQM. Zawiera tabelę: [1] Arkusz oceny stanowiska nierobotniczego.
Abstrakt
W artykule przedstawiono problem wartościowania pracy za pomocą ocen pracowniczych. Omówiono uwarunkowania tworzenia systemu ocen pracowniczych. Zaprezentowano zasady przeprowadzania ocen bieżących i okresowych pracowników (propozycja modelu systemu w formie zarządzania dyrektora przedsiębiorstwa). Przedstawiono cel prowadzenia ocen pracowniczych, ich zakres oraz przebieg realizacji.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Drucker R, Menedżer skuteczny, Wydawnictwo „Nowoczesność" Kraków 1994.
  2. Oleksyn T., System ocen, rozwoju zawodowego i awansów, Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszawa 1998.
  3. Moczulska M., Winkler R., Partycypacja pracowników a satysfakcja z pracy, Problemy Jakości nr 2/2007, str. 21-25.
  4. Praca zbiorowa - Podstawy ekonomiki przedsiębiorstw, Tom II, Wydawnictwo Agencja Rozwoju Regionalnego S.A., Zielona Góra 1999.
  5. Sashkin M., Changing towards participation management approaches: model and methods, „The Academy of Management Review" 1(3), 1976, str.77-78.
  6. Sage A., Kieslowski M., Participation and empowerment in organizations modeling, effectiveness and applications, Sage Publications Inc., Thousand Oaks, London-New Delhi, 2000, str. 18.
  7. Tyborowska J., Symptomy (de) motywacji, Personel, listopad 1999, str.13.
  8. Węgrzyn B., Technologiczne aspekty systemu ocen pracowniczych, Wiadomości Elektrotechniczne nr 2(952)/2006, str. 18-22.
  9. Węgrzyn B., System ocen pracowniczych jako realizacja filozofii Kompleksowego Zarządzania przez Jakość (TQM), Zeszyty Naukowe nr l „Inżynieria Jakości", Politechnika Szczecińska, 1999.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu