BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wyszkowska Zofia, Krupa Zbigniew
Tytuł
Zastosowanie kasy fiskalnej jako narzędzia optymalizującego koszt sprzedaży w handlu detalicznym
The Use of Cash Register as an Instrument That Lets Make an Optimum Cost of Selling in Detail Commerce
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2005, nr 1080, s. 438-446, rys., tab., bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Rachunkowość zarządcza i controlling a strategie przedsiębiorstw i instytucji
Słowa kluczowe
Handel detaliczny, Czas pracy, Koszty sprzedaży
Retail trade, Working time, Cost of sales
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedsiębiorstwa produkujące żywność i sprzedające je w sieci własnych sklepów detalicznych podjęły próbę wykorzystania kas fiskalnych do kontrolowania kosztów zatrudnienia pracowników w pionie handlowym. Wyniki tych analiz przedstawione zostały w artykule. Głównym celem badań była analiza czasu pracy ekspedientek i natężenia ruchu klientów, wskazująca możliwości lepszego zorganizowania czasu pracy zatrudnionych w procesie sprzedaży. Podstawą źródłową badań były dane wyjściowe w postaci kart pracy ekspedientek poszczególnych sklepów oraz wydruki z kas fiskalnych, rejestrujące ruch klientów na podstawie wydanych paragonów.

The aim of this work was to get know the function of cash registers and to define the optimum of hours when shops are open and optimal number of workers. The shop assistants files where the time of work is registered and printouts from checkouts that register the customer's movement were used. Information from 14 grocery stores were analysed. The analysis of data showed that the files and analysis of customer's movement lets make optimum of cost of selling and gives right customer service. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Antoszkiewicz J.D., Pawlak Z., Techniki menedżerskie, Poltext, Warszawa 2001.
  2. Domański T., Strategie marketingowe dużych sieci handlowych, PWN, Warszawa - Łódź 2001.
  3. Mazurek-Łopacińska K., Badania marketingowe, podstawowe metody i obszary zastosowań, AE, Wrocław 2002.
  4. Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa 1997.
  5. Przybyłowski K., Hartley S.W., Kerin R.A., Rudelius W., Marketing, Dom Wydawniczy ABC, 1998.
  6. Sullivan M., Adcock D., Marketing w handlu detalicznym, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  7. strona internetowa www.gfk.pl
  8. strona internetowa www.twoja-firma.pl
  9. strona internetowa www.gus.pl-KONIUNKTURA GOSPODARCZA-Handel Detaliczny-styczeń-nr 1/2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu