BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Biernacka Katarzyna
Tytuł
Inteligentni osiągają więcej
Źródło
Personel i Zarządzanie, 2007, nr 11, s. 10-13, bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Inteligencja emocjonalna, Rozwój kompetencji menedżerskich, Efektywność zarządzania
Emotional intelligence, Manager competencies development, Management effectiveness
Uwagi
Zawiera rysunek: Teoria samorozwoju Richarda Boyatzisa
Abstrakt
W niniejszym artykule opisano problem rozwoju przywództwa oraz efektywności zarządzania poprzez kompetencje emocjonalne. Omówiono style kierowania oraz sposoby jak stać się liderem. Przedstawiono inteligentne emocjonalnie organizacje oraz wpływ kompetencji emocjonalnych na wyniki firmy.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. D. Goleman, R. Boyatzis, A. Mckee, "Naturalne Przywództwo", Jacek Santorsi - Wydawnictwo Biznesowe, Warszawa 2002.
  2. D. Goleman, "Working with emotional intelligence", New York: Bantam, 1998.
  3. L.M. Spencer Jr., S. Spencer "Competence at work: Models for superior performance", New York 1993.
  4. D.C. McClelland, "Identyfing competencies with behavioral-event interviews", Pscyhological Science 9 (5), 1999, 331-339.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-0793
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu