BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Weiss Elżbieta, Citak Oksana
Tytuł
Przedsiębiorczość w ocenie jakości pracy szkoły
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2002, nr 963, s. 571-579, bibliogr. 7 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : integracja, globalizacja, regionalizacja - wyzwania dla przedsiębiorstw
Słowa kluczowe
Oświata, Szkolnictwo średnie, Przedsiębiorczość w programach nauczania, Jakość pracy, Jakość kadry nauczycielskiej
Education, Secondary education, Entrepreneurship in the curriculum, Quality of work, Quality of the teaching staff
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Potrzeby zmian strukturalnych oraz zmiany struktury funkcjonalnej szkoły w Polsce istnieją od dawna, ale w obecnych procesach społeczno-gospodarczych zostały one spotęgowane na skutek procesów integracyjnych z Unią Europejską. Proces nauczania i uczenia się wymaga wprowadzenia nowych przedmiotów, zdobywania wiedzy i umiejętności, a wraz z tym funkcjonowania systemu motywującego nauczycieli do rozwoju zawodowego. Zmiany w tym zakresie dokonują się w rozwoju szkół powoli, są przy tym zróżnicowane przestrzennie w zależności od stopnia rozwoju poszczególnych regionów. Zagadnienia te, analizowane na podstawie literatury przedmiotu i własnych przemyśleń autorów, są przedmiotem rozważań w niniejszej pracy, przy czym główny akcent położono na kierowanie przedsiębiorczości z uwzględnieniem jakości pracy szkoły. (abstrakt oryginalny)

Polish schools need changes. This truth became even more apparent in the present environment of socio-economic transformation coupled with integration processes. The twenty-first-century education process requires new subjects to be taught with new teaching and learning techniques. Hence, it is of paramount importance to build up an education system which will motivate as well as enable teachers to continuous improvement of their professional skills and qualifications. The entrepreneurship concept was adopted to research a group of Secondary Schools of General Education in Wabrzych in four areas i.e. the competency and professional development of teachers, the overall situation of the schools, teaching and learning processes, and the school's ambiance. The authors think that those areas may influence considerably progress and the quality of school's performance. (JW)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Buchacz T., (1998): Przewodzenie zmianie [w:] IV Warsztaty Programu wdrażania ISO 9000, Bielsko-Biała.
  2. Citak O., (2001): Raport z zewnętrznego mierzenia jakości pracy, Wrocław.
  3. Elsner D., (1999): Doskonalenie kierowania placówką oświatową. Wokół nowych pojęć i znaczeń, Chorzów.
  4. Griffin R., (1996): Podstawy zarządzania organizacji, PWN, Warszawa.
  5. Hornaday R., (1990): Droping the Eword from small business research, "Journal of Small Business Management", 1990.
  6. Kübler-Ross E., (1974): Questions on Death And Dying, Macmillan, Nowy Jork.
  7. Weiss E., (2001): Metoda oceny ekonomicznej procesów przekształceń w gospodarce komunalnej w Polsce, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu