BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Chołoniewski Jacek
Tytuł
Ankieta bez ankietera
Źródło
Marketing w Praktyce, 2007, nr 7, s. 18-20, bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Badania ankietowe, Dostęp do informacji, Źródła informacji, Usługi pocztowe
Questionnaire survey, Access to information, Information source, Postal services
Abstrakt
W Polsce ankieta pocztowa jest używana bardzo rzadko, jedynie ułamek procentu wszystkich ankiet wykonywanych w Polsce to ankiety pocztowe. Dane świadczą o tym, że w innych krajach odsetek ten jest kilkadziesiąt razy większy. Najwięcej ankiet pocztowych wykonuje się w USA, gdzie mniej więcej połowa ankiet to ankiety pocztowe, oraz w krajach skandynawskich, gdzie wskaźnik ten wynosi około jednej trzeciej. Zdaniem autora, główną przyczyną małej popularności tego narzędzia badawczego w Polsce jest brak wiedzy o jej możliwościach, zarówno wśród firm badawczych, jak i wśród ich klientów.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. "Ankietowanie Pocztowe w Badaniach Marketingowych i Socjologicznych" Thomas W. Mangione, Wydawnictwo Naukowe PWN, 1999 (tłumaczenie J. Chołoniewski i A. Kossakowska).
  2. "Uwarunkowania stopnia zwrotu ankiet pocztowych w świetle badań eksperymentalnych" Oleg Gorbaniuk, Roczniki Nauk Społecznych, Tom XXVIII-XXIX, zeszyt l ,str. 241,2000-2001.
  3. "Ankieta Pocztowa i Wywiad Kwestionariuszowy" Franciszek Sztabiński, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa, 1997.
  4. "Nowe spojrzenie na ankietę pocztową. Jak uzyskano 70% zwrotów" P. Daniłowicz i P. Sztabiński, Analizy i próby technik badawczych w socjologii. Tom VIII, str. 122,1992.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu