BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zagoździńska Izabella, Waczyńska Ewa Jolanta
Tytuł
Kondycja polskiego handlu : stan bieżący i perspektywy rozwoju (na podstawie wyników jakościowych badań koniunktury)
The Situation of the Polish Retail Trade : the Present State and Perspectives of the Development (Based on the Results of the Business Tendency Surveys)
Źródło
Prace i Materiały Instytutu Rozwoju Gospodarczego / Szkoła Główna Handlowa, 2002, nr 72, s. 121-137, wykr., bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Handel detaliczny, Koniunktura gospodarcza, Cykl koniunkturalny, Wahania koniunkturalne
Retail trade, Business trends, Business cycles, Business fluctuations
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autorki przedstawiły ocenę sytuacji polskiego handlu detalicznego, na podstawie wyników jakościowych badań koniunktury gospodarczej prowadzonych w GUS. Badania te, pozwoliły na analizę bieżącej kondycji przedsiębiorstw handlowych. Badania koniunktury przeprowadzono według branż (artykuły żywnościowe; włókno, odzież i obuwie; meble, sprzęt rtv i agd; pojazdy mechaniczne) i wielkości jednostek. Do oceny kondycji posłużył wskaźnik ogólnego klimaty koniunktury, ilość sprzedanych towarów oraz sytuacja finansowa przedsiębiorstwa, a także bariery napotykane przy prowadzeniu działalności. Dla pełniejszej oceny koniunktury w handlu, szczegółową analizę wybranych wyników badań, autorki poprzedziły krótką charakterystyką zbiorowości jednostek prowadzących w Polsce działalność handlową.

The situation of the Polish retail trade: the present state and perspective of the development (based on the results of the business tendency surveys). In this paper the analysis of the situation of the Polish retail trade enterprises is made, based on the results of the qualitative business tendency surveys in retail trade conducted by Central Statistical Office since October 1993. In this survey four branches of the retail trade are selected i.e. retail sale of food; retail sale of textiles, clothing and footwear; retail sale of furniture, electrical household appliances and radio and television goods; retail sale of motor vehicles. The results are also elaborated for the groups of enterprises classified according to the number of employees that is for micro, small, medium and large units. (short original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0866-9503
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu