BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Chmielewska Ewa
Tytuł
Orlen: od wizerunku do sukcesu
Źródło
Marketing w Praktyce, 2007, nr 7, s. 28-31
Słowa kluczowe
Wizerunek przedsiębiorstwa, Pozycjonowanie marki, Wartość marki, Koncerny naftowe
Company image, Brand positioning, Brand value, Oil business groups
Firma/Organizacja
Polski Koncern Naftowy Orlen SA
Abstrakt
Artykuł to krótki case-study na temat tworzenia wizerunku koncernu naftowego Orlen, począwszy od wymyślenia nazwy, która budziłaby pożądane skojarzenia, przez czynniki kształtujące rynkowy wizerunek, do aktualnej pozycji rynkowej. Zdaniem autorki, tożsamość firmy tworzona jest na dwóch płaszczyznach: wizualnej (corporate design) orak kulturowej (corporate culture/behaviour). Elementy te nadają jej wyjątkowy charakter i wyznaczają drogę do osiągnięcia znaczącej pozycji na rynku. Niejednokrotnie, podkreśla autorka, stanowią też wartość samą w sobie i to często przewyższającą kapitał firmy.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu