BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jakubowska Bożena
Tytuł
Marketing wynagrodzeń
Źródło
Marketing w Praktyce, 2007, nr 7, s. 88-92
Słowa kluczowe
Wynagrodzenia, Strategia wynagrodzeń, Lojalność pracowników, Motywacja do pracy, Ocena pracy
Remuneration, Remuneration strategy, Employee loyalty, Work motivation, Work evaluation
Abstrakt
Zdaniem autorki, wiedza o poziomie wynagrodzeń jest informacją wiele wartą, niezbędną zarówno dla pracodawców, jak i zatrudnianych. Na rynku pracy liczy się mobilność pracowników, a wynagrodzenia przestały być jedynym elementem decydującym o wyborze firmy. Wiedza o poziomie wynagrodzenia okazuje się niezbędna, by móc prowadzić efektywną politykę personalną i racjonalne negocjacje płacowe. Autorka zauważa, że pozyskiwanie informacji o wynagrodzeniach odbywa się mniej lub bardziej konwencjonalnymi kanałami dystrybucji - od jawnych po nieformalne. Dla kandydata starającego się o pracę w firmie informacja o średnich płacach w niej jest jedną z cenniejszych. Z kolei dla firmy poszukującej dobrego pracownika informacja o stawkach proponowanych przez konkurencję jest wręcz niezbędna, zwłaszcza jeśli inne czynniki decydujące pozostają na podobnym poziomie.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu