BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szczepaniak Maciej
Tytuł
Exquisite - nowe podejście do luksusu
Źródło
Marketing w Praktyce, 2007, nr 8, s. 28-33
Słowa kluczowe
Rynek napojów alkoholowych, Konsumpcja alkoholu, Studium przypadku, Jakość dóbr konsumpcyjnych
Alcoholic beverages market, Alcohol consumption, Case study, Quality of consumer goods
Abstrakt
Autor wyjaśnia, że „new luxury” to zjawisko, które staje się bardzo istotne w analizach zachowań rynkowych i konsumenckich. Polega ono na dążeniu do posiadania dóbr, które niosą ze sobą dodatkową, niebagatelną cechę powodującą, że konsument czuje się dowartościowany kupując dane dobro, mimo że wydaje na nie znaczną kwotę pieniędzy. New luxury różni się jednak od tradycyjnego pojmowania luksusu jako snobizmu czy czegoś ekstremalnie ekskluzywnego, dostępnego jedynie dla wąskiej grupy elit. Zdaniem autora, nie chodzi o wyróżnienie się za wszelką cenę ani manifestację własnego statusu materialnego, ale o zaspokajanie racjonalnych potrzeb na wyższym poziomie świadomości. Artykuł traktuje o tym, jak kreowano przynależność wódki „Wyborowej Exquisite” do tej kategorii.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu