BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Polak Krzysztof
Tytuł
Macho, metro i andro
Źródło
Marketing w Praktyce, 2007, nr 8, s. 46-49
Słowa kluczowe
Kultura, Uczestnictwo w kulturze, Globalizacja kultury, Psychologia społeczna
Culture, Participation in culture, Cultural globalization, Social psychology
Abstrakt
Artykuł traktuje o ewolucji postrzegania męskości w kulturze. Autor wyróżnia trzy fazy zmiany kulturowej: macho, mężczyzna metroseksualny i mężczyzna androgyniczny. Jego zdaniem wszystkie te trzy fazy obecne są jednocześnie w naszej kulturze. Tyle że kultura jest na tyle skomplikowaną siatką relacji, że aby zrozumieć dane zachowanie, trzeba zrozumieć kontekst, w którym się ono pojawia. Wzorce zachowań i obowiązujące modele nie są efektem czyjegoś chwilowego kaprysu, ale wpasowują się w całościowy system kulturowy. Nie zaistniały tylko dlatego, że ktoś chciał je wylansować, ale dlatego, że mógł to zrobić wpasowując się w kulturowy kontekst, zauważa autor.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu