BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Piesik Lech
Tytuł
W rękach fachowców
Źródło
Gazeta Bankowa, 2007, nr 43, s. 36-39
Słowa kluczowe
Outsourcing bankowy, Outsourcing informatyczny, Outsourcing
Outsourcing of banking, Information technology outsourcing (ITO), Outsourcing
Uwagi
Zawiera wykresy: [1] Zainteresowanie polskich firm outsourcingiem informatycznym w branżach (w proc.), [2] Największe korzyści z outsourcingu (w proc.), [3] Główne motywy outsourcingu informatycznego (w proc.)
Abstrakt
Przetwarzaniu dokumentacji bankowej w outsourcingu zawsze towarzyszą obawy o reakcję instytucji nadzorującej działalność banku. Citibank Handlowy na trzy lata zlecił firmie Archidoc przetwarzanie dokumentacji pokazując, że jednak można. Outsourcing, czyli zlecanie tego co nie jest podstawową dziedziną działalności przedsiębiorstwa innej firmie specjalizującej się właśnie w tym co nie jest najważniejsze dla zleceniodawcy oznacza wyniesienie tych operacji na zewnątrz przedsiębiorstwa. Koszt takiej usługi na zewnątrz przedsiębiorstwa jest zwykle dużo mniejszy niż wewnątrz. Z outsourcingu korzysta coraz więcej firm średnich i dużych. Najczęściej są to usługi prawne, ochrona obiektów, usługi szkoleniowe, prowadzenie księgowości i sprawy kadrowo-płacowe. Outsourcing pozwala na maksymalne skupienie wysiłków i środków na realizacji i rozwoju podstawowej działalności firmy. Informatyka doskonale się do tego nadaje. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-7613
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu