BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Hanarz Jacek
Tytuł
PR organizacji sportowej
Źródło
Marketing w Praktyce, 2007, nr 8, s. 56-60, bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Public relations, Klub sportowy, Strategia komunikowania, Sytuacje kryzysowe
Public relations, Sports club, Communication strategy, Crisis situations
Abstrakt
Autor ubolewa, że w bardzo wielu organizacjach sportowych w Polsce struktury organizacyjne wciąż nie uwzględniają komórek bądź stanowisk odpowiedzialnych za planowanie i realizację zadań z zakresu PR. To jego zdaniem duży błąd. Rola rzecznika prasowego sprowadza się na ogół do podstawowych działań z zakresu budowania relacji z mediami, zaś wszelkie inne aspekty aktywności w obszarze public relations są najczęściej pomijane. Wyspecjalizowane agencje PR są z kolei tylko sporadycznie angażowane przez niektórych sportowców bądź organizatorów pojedynczych projektów międzynarodowych imprez. Tymczasem przykłady zagraniczne wskazują, iż większość rozwiniętych organizacji sportowych uwzględnia departament PR w swoich strukturach organizacyjnych. W kontekście prowadzenia projektów PR, na rynkach zagranicznych powszechne jest korzystanie z usług doskonale znających otoczenie lokalnych agencji public relations.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Acosta Hernandez R., Managing Sport Organizations, Human Kinetics 2002.
  2. Clayton Stoldt G., Dittmore Stephen W., Branvold Scott E., Sport Public Relations. Managing Organizational Communications, Human Kinetics 2006.
  3. Pająk P., Polskie sports celebrities na Mundialu, Trendy Food 4/2006, za: http://www.proto.pl/arty-kuly/info?itemld=31741.
  4. Shilbury D., Quick S., Westerbeek H., Strategic Sport Marketing, Allen & Unwin 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu