BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zalewska Ewelina
Tytuł
Luksus z polskim logo?
Źródło
Marketing w Praktyce, 2007, nr 9, s. 32-35, bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Wartość marki, Pozycjonowanie marki, Komunikowanie marketingowe, Etykiety towarowe
Brand value, Brand positioning, Marketing communication, Labels
Abstrakt
Artykuł zawiera dywagacje na temat marek luksusowych i szans jakie mają polskie marki na dołączenie do światowej elity. Zdaniem autorki, polski konsument zagranicznych marek prawdziwie luksusowych doceni raczej marki o zasięgu globalnym niż terytorialnym, jakimi wciąż są polskie marki aspirujące do miana luksusowych. Powodem, dla którego polscy konsumenci wybierają w większości marki zagraniczne, nie biorąc pod uwagę podczas dokonywania swojego wyboru polskich marek ekskluzywnych, jest fakt, że nie są jeszcze całkowicie obyci z prawdziwym luksusem i doceniają przede wszystkim nazwę firmy rozpoznawalną na całym świecie. Taką nazwę kojarzą z doskonałą jakością, a jej konsumowanie uważają za tożsame ze stylem życia, który dana marka wykreowała w ciągu dziesiątek lat obecności na rynkach międzynarodowych. Tego właśnie, zdaniem autorki, brakuje produktom sygnowanym polskim logo.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. R. White, Marketing luxury focus. Lapping up luxury., Admap 3/2007.
  2. S. Khan, Communicating luxury to the masses., Admap 7/8/2006.
  3. T. Veblen, Teoria klasy próżniaczej, PWN, Warszawa 1971.
  4. P.N. Danzinger, Let them eat cake. Marketing luxury to the mases - as well as the classes., Derborn Trade Publishing, Chicago 2005.
  5. www.kruk.pl
  6. www.denicler.eu
  7. www.gino-rossi.com
  8. www.simple.pl
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu