BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sobotkiewicz Dariusz, Waniowski Paweł
Tytuł
Czynniki determinujące strukturę organizacyjną służb marketingowych w przedsiębiorstwach wieloinstancyjnych
The Factors which Determine the Organizational Structure of Marketing Services in a Multiadministrative Enterprise
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Marketing (1), 2004, nr 1029, s. 52-60
Tytuł własny numeru
Problemy teorii i praktyki marketingu
Słowa kluczowe
Struktura przedsiębiorstwa, Organizacja przedsiębiorstwa, Marketing, Służby marketingowe
Structure of company, Enterprise organisation, Marketing, Marketing services departments
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono proces wyboru optymalnej struktury organizacyjnej strefy marketingu w przedsiębiorstwie. Proces ten jest łożony i zależy od wielu różnych czynników np. wielkość przedsiębiorstwa, styl kierowania, wielkość i pojemność rynków, kultury przedsiębiorstwa, zakres realizowanych funkcji marketingowych, itp. Jest również procesem, w którym nie da się z góry określić optymalnego rozwiązania dla danego typu przedsiębiorstwa. Nie ma dwóch identycznych przedsiębiorstw, trudno więc znaleźć identyczny model organizacji komórek marketingowych.

In the paper are presented factors which determine the organization of marketing services in a multiadministrative enterprise. The main purpose of the article is to focus on factors which influence the extension of marketing departments. This article also contains models of an organizational structure of a multiadministrative enterprise taking into consideration centralization and decentralization of marketing. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  2. Mazur J., Decyzje marketingowe w przedsiębiorstwie, Difin, Warszawa 2002.
  3. Nieschlag R., Dichtl E., Horschgen H., Marketing, Ducker & Humboldt, Berlin 1994.
  4. Przybyła M., Organizacja i zarządzanie. Podstawy wiedzy menedżerskiej, AE, Wrocław 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1732-0720
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu