BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Lisewska Joanna
Tytuł
Wykorzystanie Internetu w badaniach marketingowych
Internet Usage in Marketing Research
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Marketing : problemy teorii i praktyki marketingu (1), 2004, nr 1029, s. 138-149
Słowa kluczowe
Marketing internetowy, Internet, Badania marketingowe
e-marketing, Internet, Marketing research
Uwagi
summ.
Abstrakt
Internet stanowi narzędzie pracy wielu ludzi, a także sposób zdobywania wielu cennych informacji. Omówiono wykorzystanie Internetu w badaniach marketingowych oraz jako źródło celowych informacji. Autor pragnie ukazać, że w dzisiejszym świecie może to być metoda pozyskiwania danych równie skuteczna jak tradycyjne, stosowane do tej pory metody ankietowe.

Internet is a reality in our life. We use the net for very different activities. Can we use it also in marketing research? This article shows when and why we can use Internet in research and under which conditions the information is proper. We may find not only statistic data but we can try to make our own on-line research. It is very difficult to decide which kind of research is good to make them via Internet and which is not good enough. Every time we have to know the problem, describe goals and then try to find the best solutions. We have to choose the best research method which gives us the most realistic data. In the article we try to find the answer for the question how good the e-research is? (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Badania Katedry Marketingu Akademii Ekonomicznej w Krakowie przeprowadzone w 2000 roku, udostępnione w Internecie pod adresem: www.badanie.ae.krakow.pl.
  2. Badania marketingowe, red. J. Perenc, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2001.
  3. Churchill G., Badania marketingowe. Podstawy metodoliczne, PWN, Warszawa 2002.
  4. Cieślik P., Nowatorskie instrumenty komunikacji marketingowej jako źródło wzrostu sprzedaży, www.marketing.info.pl/artykuly/artykul_5124.htm.
  5. Decyzje konsumentów i ich determinanty, red. E. Kieżel, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2001.
  6. Gospodarcze zastosowanie Internetu, red. A. Małachowski, AE, Wrocław 2001.
  7. Kisiel P., Społeczne aspekty badań marketingowych. Wybrane problemy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2000.
  8. Kornacka D., Badanie przez klikanie, http://businessman.onet.pl/artykul.html?MP=1&ITEM=1009791.
  9. Kotarbińska K., Pozyskiwanie informacji marketingowej ze źródeł handlowych, www.marketing.info.pl/artykuly/artykul_4586.htm.
  10. Kotarbiński J., Trendy w marketingu - poza rok 2000, www.marketing.info.pl/artykuly/artykul_4290.htm.
  11. Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej, AE, Wrocław 1997.
  12. Mitręga M., Rozwój relacji z klientami na skalę masową, "Marketing w Praktyce" nr 11, 2002.
  13. Nowe badania użytkowników Internetu - 36% Polaków online, Modern Marketing" nr 9-10, 2002.
  14. Powstała internetowa platforma badania opinii i rynku w Polsce. "Modern Marketing" nr 9-10, 2002.
  15. Przybysz M., Badanie opinii pracowników - tradycyjne czy interaktywne (e-survey), www.marketing.info.pl/artykuly/artykul_4760.htm.
  16. Sawiński Z., Status poznawczy wyników badań a ewolucja społecznych, ekonomicznych i technologicznych warunków ich realizacji, www.marketing.info.pl/artykuly/artykul_4691.htm.
  17. Wielki J., Elektroniczny marketing poprzez Internet, PWN, Warszawa -Wrocław 2002.
  18. www.opinie.pl/index.php?m=2.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1732-0720
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu