BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Daszkiewicz Magdalena
Tytuł
Wykorzystanie badań marketingowych na potrzeby public relations w ujęciu modelowym
The Use of Marketing Research for Public Relations from the Viewpoint of Communication Models
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Marketing : problemy teorii i praktyki marketingu (1), 2004, nr 1029, s. 133-137
Słowa kluczowe
Badania marketingowe, Komunikowanie marketingowe, Public relations
Marketing research, Marketing communication, Public relations
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono zakres i sposób wykorzystania badań marketingowych prowadzonych na potrzeby public relations opartych na różnych modelach komunikacyjnych. Posłużono się modelami public relations zaproponowanymi w 1984 r. Przez J.E. Gruniga i T. Hunta. Modele te nie tylko pokazują rozwój koncepcji public relations, ale pozwalają również na określenie, w jaki sposób public relations praktykowane jest obecnie.

The measurement of public relations effects is a complex process which requires conducting marketing research. We can observe differences in public relations evaluation in different models of communication. To describe these differences we use four models of public relations proposed by J.E. Grunig and T. Hunt (publicity model, public information model, two-way asymmetrical model and two-way symmetrical model). We also make an attempt to analyse the situation in the field of marketing research used in public relations on Polish market. The analysis is carried out on the basis of questionnaire research. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dozier D.M., Repper F.C., Evaluation of Public Relations Practoces, [w:] Excellence ….
  2. Grunig J.E., Grunig L.A., Models of Public Relations and Communication, [w:] Excellence of Public Relations and Communication Management, Lawrence Erlbaum Associates Inc., Hillsdale 1992.
  3. Grunig J.E., Hunt T., Managing Public Relations, Holt Rinehart and Winston, New York 1984.
  4. Lindenmann W., Changing Minds. Using Research to Measure the Effectiveness of Public Relations Programs, "Quirk's Marketing Research" 1997, February, no. 229, http://www.quirks.com/resources/ArticleDetalis.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1732-0720
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu