BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kowal Witold
Tytuł
Planowanie marketingowe jako czynnik różnicowania kontroli marketingowej - wyniki badań polskich przedsiębiorstw
Marketing Planning as a Factor of Marketing Control Differentiation - Results of Polish Enterprises Research
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Marketing : problemy teorii i praktyki marketingu (1), 2004, nr 1029, s. 26-34
Słowa kluczowe
Kontrola marketingowa, Kontrola strategiczna, Planowanie marketingowe, Marketing
Marketing control, Strategic control, Marketing planning, Marketing
Uwagi
summ.
Abstrakt
Wyróżniamy dwa rodzaje kontroli marketingowej – strategiczną dotyczącą kierunku rozwoju organizacji, tj. celów, strategii oraz kierunku dostosowania działań do zmian otoczenia i działań konkurencji, z kolei kontrola operacyjna ocenia na ile efektywnie organizacja realizuje działania marketingowe, gdy próbuje osiągnąć zaplanowane rezultaty. Przedstawiono próbę uchwycenia podstawowych różnic w funkcjonowaniu kontroli na tle zróżnicowania horyzontu czasowego planowania marketingowego.

The aim of this publication is to present the results of observations which focused on the impact of the marketing levels of planning on marketing control processes in Polish companies. The results have demonstrated that the strategic marketing planning - rather than tactical planning - develops the marketing control processes. The research results show that in the companies which make strategic marketing plans the scope of controlling subjects has been wider and the controlling frequency has been larger. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Kowal W., Kontrola aktywności marketingowej przedsiębiorstwa – jej aspekt strategiczny i taktyczny, [w:] Systemy informacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 861, AE, Wrocław 2000.
  2. Kowal W., Kontrola marketingowa – teoria i praktyka jej funkcjonowania w polskich przedsiębiorstwach, [w:] Controlling – koncepcje, wdrażanie. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 956, AE, Wrocław 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1732-0720
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu