BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zakrzewska-Bielawska Agnieszka
Tytuł
Rola i postawa kadry kierowniczej w procesie radykalnych zmian (na przykładzie przedsiębiorstw regionu łódzkiego)
The Role and Attitudes of the Managers in the Process of Frame-Breaking Changes in Polish Enterprises
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1141, s. 608-676, bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : dynamika zmian w organizacji - ewolucja czy rewolucja
Słowa kluczowe
Zmiany organizacyjne, Zarządzanie zmianami, Zarządzanie w procesie zmian, Kadra kierownicza
Organisational change, Change management, Management under change process, Managerial staff
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Region łódzki
Abstrakt
Omówiono pojęcie i cechy zmian radykalnych oraz zadania i role kadry kierowniczej w implementacji takich zmian w przedsiębiorstwie. Przedstawiono wybrane wyniki badań prezentujące postawę polskich menedżerów wobec zmian radykalnych.

Different levels of managers, including top, middle and first-line managers act large role in the process of the frame-breaking changes. Representatives of this group initiate and prepare programmes of these changes. They are also responsible for their results. The attitudes and tasks of managers in the process of changes are discussed in this article. Results of own research referring to managers' attitudes, their advantages and losses and workers' participation in a process of the enterprises' frame-breaking changes are also presented in this paper. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Baugier J.M, Vuillod S. (1993), Strategie zmian iv przedsiębiorstwie. Nowoczesna metoda, Poltext, Warszawa.
  2. Bratnicki M. (1998), Transformacja przedsiębiorstwa, AE, Katowice.
  3. Czermiński A., Czerska M., Nogalski B., Rutka R., Apanowicz J. (2002), Zarządzanie organizacjami, TNOiK "Dom Organizatora", Toruń.
  4. Grouard B., Meston F. (1997), Kierowanie zmianami w przedsiębiorstwie. Jak osiągnąć sukces?, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.
  5. Lachiewicz S. (2004), Role i postawy naczelnej kadry kierowniczej iv procesie restrukturyzacji przedsiębiorstwa, [w:] Zarządzanie organizacjami gospodarczymi w zmieniającym się otoczeniu, red. Lewandowski, Politechnika Łódzka, Łódź.
  6. Majchrzak J. (2001), Przekształcenia polskich przedsiębiorstw w świetle teorii zmian organizacyjnych, AE, Poznań.
  7. Masłyk-Musiał E. (2003), Organizacje w ruchu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  8. Mintzberg H., Quinn J.B. (1991), The Strategy Process Concepts, Contexts and Cases, Prentice-Hall, Inc. Englewood Cliffs, New Jersey.
  9. Penc J. (1999), Innowacje i zmiany w firmie. Transformacja i sterowanie rozwojem przedsiębiorstwa, Placet, Warszawa.
  10. Restrukturyzacja organizacji i zasobów kadrowych przedsiębiorstwa (2005), red. S. Lachiewicz, A. Zakrzewska-Bielawska, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  11. Zarębska A. (2002), Zmiany organizacyjne w przedsiębiorstwie, Difin, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu