BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Penc-Pietrzak Ilona
Tytuł
Marketing w nowej gospodarce
Marketing in the New Economy
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2007, nr 3, s. 11-16
Słowa kluczowe
Marketing, Marketing wirusowy, Marketing-mix, Strategia sukcesu
Marketing, Viral marketing, Marketing-mix, Success strategy
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Tradycyjny marketing mix nie wystarcza w nowej gospodarce, dlatego proponuje się nowe 4P: przyzwolenie na otrzymywanie oferty marketingowej, paradygmat związany z tworzeniem nowych zasad konkurencji, marketing wirusowy oraz doskonalenie praktyki sprzedaży. Artykuł omawia także taktyki przetrwania w nowej gospodarce oraz „klucze do sukcesu marketingowego" w nowych, zmienionych warunkach działania. (abstrakt oryginalny)

Traditional marketing mix is nowadays not always sufficient, therefore a new "4P" is being proposed: a permission (an art of marketing to people who want to be marketed to; performing these activities with personal and relevant messages), a paradigm (a practice of inventing new rules of competing), pass along/ideavirus (making customers tell other people about company's products via Internet), a practice (testing, measuring and evolving product offering). The article presents survival tactics in the new economy as well as "the keys to marketing success" in new circumstances. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. 6 survival tactics for the new economy, Management, May 2000, s. 10.
  2. Bielecki W. T., Informatyzacja zarządzania, PWE, Warszawa 2001, s. 184-185; M. Dolińska, op. cit, s. 34-35.
  3. Dalton D., Are you touch witch the new economy?, Security Magazine 2000, No. 8, s. 107.
  4. Dolińska M., Projektowanie systemów informacyjnych na przykładzie zarządzania marketingiem, AW Placet, Warszawa 2003, s. 32.
  5. Dueease B., Seven keys to marketing success, Electronic Business, February 2001, s. 18.
  6. Godin S., The New P's of Marketing, Smart Marketing, February 2001, s. 47.
  7. Hejduk l. K., Grudzewski W. M., Wirtualizacja działalności handlowej przedsiębiorstwa, [w:] Multimedia w biznesie, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2002, s. 130.
  8. Jędrkowiak K., Jak nie sprzedawać w Internecie, Modern Marketing 2000, nr 2, s. 25.
  9. Porter M. E., Strategy and the Internet, Harvard Business Review2001, No. 3, s. 62.
  10. Shelman W. A., The new economy is stronger than you think, Harvard Business Review 1999, No. 11-12, s. 100.
  11. Sznajder A., Marketing wirtualny, Oficyna Ekonomiczna - Dom Wydawniczy ABC. Kraków 2000, s. 167-168.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu