BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ingielewicz Zdzisław
Tytuł
"Ugrzęźnięcie" firmy jako problem strategiczny
Źródło
Przegląd Organizacji, 2007, nr 11, s. 10-14
Słowa kluczowe
Strategia przedsiębiorstwa, Strategia konkurencji, Przewaga konkurencyjna
Corporation strategies, Competition strategy, Competitive advantage
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zwrócono uwagę, że M.E. Porter analizując warunki konkurowania sformułował paradygmat o trzech potencjalnie skutecznych strategiach konkurowania: kluczowa pozycja pod wzgledem kosztów całkowitych, zróżnicowanie lub koncentracja. Firmie, która nie przyjmie jednej z tych strategii grozi sytuacja "ugrzęźnięcia", czyli nieomal zapewniona niska rentowność. W artykule postawiono pytanie, jak mają sobie radzić firmy średniej wielkości? Dokonano analizy dylematu "ugrzęźnięcia" pod kątem teorii i praktyki.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. A. CHANDLER, Scale and Scope: The Dynamics of Industrial Competition, Harvard University Press, Cambridge 2005.
  2. A. CHANDLER, Visible Hand: The Managerial Revolution in American Business, Harvard University Press, Cambridge 1977.
  3. M.J. CHEN, D.C. HAMBRICK, Speed, Stealth, and Selective Attack: How Small Firms Differ from Large Firms in Competitive Behaviour, "Academy of Management Journal" 1995, vol. 38, no. 2, s. 453-482.
  4. C.L. CHRISTENSEN, The Past and Future of Competitive Advantage, "Sloan Management Review", Winter 2001.
  5. J. JEŻAK (red.), Rozwój teorii i praktyki zarządzania strategicznego, PAM Center, Łódź 2003.
  6. J. KAY, Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1996.
  7. R. KRUPSKI, Zarządzanie strategiczne. Koncepcje i metody, Wydawnictwu AE im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 2003.
  8. C. MARKIDES, Six Principles of Breakthrough Strateg, "Business Strategy Review" 1999, vol. 10, issue 2, s. 1-10.
  9. C. MARKIDES, P.A. GEROSKI, Fast Second, Josey Bass, San Francisco 2005.
  10. M.E. PORTER, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1996, s. 56, 206, 243.
  11. Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001.
  12. C.K. PRAHALAD, G. HAMEL, The Core Competence of the Corporation, "Harvard Business Review", vol. 68, May/June 1990, s. 79-91.
  13. H.A. SIMON, Hidden Champions: Lessons from 500 of the World's Best Unknown Companies, Harvard Business School Press, Boston 1996.
  14. A.J. SLYWOTZKY, D.J. MORRISON, B. ANDELMAN, Strefa zysku. Strategiczne modele działalności, PWE, Warszawa 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu