- Autor
- Szromnik Andrzej
- Tytuł
- Koncepcja i założenia metodyczne badania popytu mieszkaniowego w skali miasta
The Notion and Methodological Assumptions of Research into Demand for Housing in Cities - Źródło
- Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2002, nr 582, s. 147-157
- Słowa kluczowe
- Mieszkalnictwo, Popyt, Badania marketingowe, Badania ankietowe
Housing, Demand, Marketing research, Questionnaire survey - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- W artykule przedstawiono koncepcję badania popytu mieszkaniowego, na podstawie projektu zrealizowanego przez zespół pracowników Katedry Handlu i Instytucji Rynkowych AE w Krakowie. Omówiono jego cele, założenia i hipotezy badawcze, oraz przedstawiono źródła i metody pozyskiwania informacji. Opracowano wzór kwestionariusza wywiadu dla tego typu badań przygotowanego na podstawie sondażu przeprowadzonego w grupie 400 gospodarstw domowych.
In this article, the author discusses the theoretical and methodological framework for research into housing needs and demand at city level. As a practical and conceptual model for his work, the author refers to the research programme carried out by the Department of Commerce and Market Institutions for the Kraków City Office. The author discusses the research goals and assumptions, the procedures for determining the size and structure of the sample, and also a draft survey questionnaire which constitutes the basis of the survey research. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Baścik K., Próby modelowania rynku mieszkaniowego w okresie transformacji, Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, Kraków 1996, nr 479.
- Domański J., Kaja J., Potrzeby mieszkaniowe i popyt mieszkaniowy - spór o metody, SGPiS, Warszawa 1984.
- Harańczyk A., Miasta Polski w procesie globalizacji gospodarki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
- Kaczmarczyk S., Badania marketingowe - metody i techniki, PWE, Warszawa 1996.
- Markowski T., Zarządzanie rozwojem miast, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
- Mynarski S., Badania rynkowe w warunkach konkurencji, Fogra, Kraków 1995.
- Rychlewski E., Popyt budowlany, PWN, Warszawa 1970.
- Sagan A., Badania marketingowe - podstawowe kierunki, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 1998.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0208-7944
- Język
- pol