BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Okrasiński Andrzej
Tytuł
Kupujemy pikapy
Źródło
Gazeta Bankowa, 2007, nr 49, s. 35-36
Słowa kluczowe
Rynek samochodowy, Samochody służbowe, Samochody osobowe
Car market, Company cars, Motor cars
Uwagi
Zawiera wykresy: [1] Wielkość sprzedaży pikapów w Polsce (w sztukach), [2] Najczęściej kupowane modele pikapów (7 pierwszych miesięcy 2007 r.)
Abstrakt
Moda na pikapy jest spowodowana głównie możliwością odliczenia całego podatku VAT. I chociaż tego typu ulga podatkowa dotyczy samochodów służbowych, to powszechne jest prywatne wykorzystanie tych pojazdów. Plusem jest możliwość skorzystania z amortyzacji. Przedsiębiorca nabywając samochód zalicza jego wartość w koszty uzyskania przychodu. Może to czynić np. przez 5 lat, po 20 proc. wartości. Jednak gdy dochód podatnika nie przekracza 3,18 mln zł rocznie, to okres amortyzacji można skrócić. A cała kwota może być wpisana w koszty uzyskania przychodu już w pierwszym roku. W taki sposób w 2007 r. z tej ulgi podatkowej można skorzystać przy samochodzie o wartości do 199 tys. zł. Dzieje się tak, ponieważ pikapy mają według ustaw podatkowych cechy samochodu ciężarowego. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-7613
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu