BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Piecuch Teresa
Tytuł
Społeczno-kulturowe uwarunkowania przedsiębiorczości w województwie podkarpackim
Socio-cultural Conditions of Entrepreneurship in the Podkarpacki Region
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2007, nr 2, s. 29-34, bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Przedsiębiorczość, Przedsiębiorczość społeczna, Formułowanie strategii
Entrepreneurship, Social entrepreneurship, Strategy formulation
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Przedsiębiorczość to złożony, wieloaspektowy proces, fenomen kulturowy, którego powstanie i rozwój uzależnione są od szeregu uwarunkowań nie tylko o charakterze ekonomicznym, ale także społecznym i kulturowym. Kreowanie odpowiedniej atmosfery wokół przedsiębiorczości może przyczynić się do wzrostu zainteresowania indywidualną działalnością gospodarczą. (abstrakt oryginalny)

Entrepreneurship is a complex, multifaceted process, and a cultural phenomenon conditioned by economic, social, and cultural factors. Building of appropriate atmosphere around entrepreneurship may result in growth of interest in individual business running. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamiecki K., O nauce organizacji, PWE, Warszawa 1970.
  2. Bławat F., Przedsiębiorca w teorii przedsiębiorczości i praktyce małych firm, Wyd. Gdańskiego Towarzystwa Naukowego, Gdańsk 2003.
  3. Bolesta-Kukułka K., Decyzje menedżerskie, PWE, Warszawa 2003.
  4. Bratnicki M., Refleksje teoretyka nad przedsiębiorczością i przedsiębiorcami współczesnego biznesu, Przegląd Organizacji 2001, nr 5.
  5. Crozier M., Friedberg E., Człowiek i system: ograniczenia działania zespołowego, PWE, Warszawa 1982.
  6. Drucker P. F., Natchnienie i fart czyli innowacja i przedsiębiorczość, „Studio Emka", Warszawa 2004.
  7. Gruszecki T., Przedsiębiorca w teorii ekonomii, „CEDOR", Warszawa 1994.
  8. Kapitalizm po polsku. Przedsiębiorca. Kultura. Organizacja, A. S. Marcinkowski (red.), Księgarnia Akademicka, Kraków 1996.
  9. Kent C., Sexton D., Vesper K., Encyclopedia of Entrepreneurship, Prentice-Hall, New York 1982.
  10. Kraśnicka T., Koncepcja rozwoju przedsiębiorczości ekonomicznej i pozaekonomicznej, Wyd. AE w Katowicach, Katowice 2002.
  11. Kultura przedsiębiorczości, B. Berger (red.), Wyd. „Rój", Warszawa 1994.
  12. Penc J., Zarządzanie z myślą o jutrze, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa 1999, nr 5.
  13. Przedsiębiorczość a strategie konkurencji, T. P. Tkaczyk (red.), Wyd. SGH, Warszawa 2000.
  14. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości w regionach o monokulturze przemysłowej, K. Safin (red.), Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu