BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mirek Jolanta (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Analiza preferencji konsumentów na rynku butelkowanych wód mineralnych
An Analysis of Consumer Preferences on the Bottled Mineral Water Market
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2002, nr 605, s. 121-134, bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Analiza rynku, Zachowania konsumenta, Decyzje konsumenckie, Marka produktu, Badania konsumenckie, Badania ankietowe
Market analysis, Consumer behaviour, Consumer decision, Product brand, Consumer research, Questionnaire survey
Uwagi
summ.
Abstrakt
Na rynku wód mineralnych działa wiele podmiotów gospodarczych, które oferują zróżnicowane produkty. Dało to możliwość większego wyboru a w sferze podażowej spowodowało wzrost konkurencji. Daje to konsumentom możliwość wyboru produktów zgodnie z preferencjami. W artykule zaprezentowano analizę tych preferencji na podstawie badań ankietowych przeprowadzonych przez autorkę.

This article consists of two parts. The first describes the general characteristics of the Polish mineral water market, while the second is based on empirical material and presents the results of research into preference formation on the mineral water market carried out by the author. The research analysed preferences for brand choice, type of water and packaging volume and aimed to identify the factors in play when a decision is made to buy a particular mineral water. Finally, it looked at people who do not drink mineral water and established why this was the case and what these people drank instead. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Borowski R., Wodny świat, "Handel" 2000, nr 3.
  2. Kucharski M., Produkcja i konsumpcja wód w opakowaniach w Polsce i Europie w latach 1991-2000, "Źródło" 2001, nr 2, Krajowa Izba Gospodarcza "Przemysł Rozlewniczy".
  3. Kurek z wodą, "Handel" 2000, nr 5.
  4. Mokre lata, "Handel" 1999, nr 5.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu