BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Chrząszcz Wiesław
Tytuł
Marka firmy jako wyznacznik pozycji rynkowej
The Brand as a Determinant of Market Position
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2002, nr 605, s. 169-182, bibliogr. 17 poz.
Słowa kluczowe
Marka produktu, Identyfikacja produktu, Wizualna identyfikacja przedsiębiorstwa, Dominacja rynkowa
Product brand, Product identification, Company's visual identification, Market domination
Uwagi
summ.
Abstrakt
W gospodarce wolnorynkowej, kiedy firmy starają się pozyskać jak największą liczbę klientów coraz większego znaczenia nabierają działania związane z kształtowaniem marki. W opracowaniu opisano znaczenie systemu wizualizacji firmy oraz jej wpływ na zachowania klienta. Podkreślono ważną rolę wzmacniania i ugruntowania pozycji marki na rynku.

This article discusses the role a brand plays in winning new markets, and stresses that a firm's development of extra capital in the form of a new brand constitutes a barrier to expansion for competitors. The article has four sections. The first concerns the brand as a source of competitive advantage and shows how to achieve a strong brand and develop a new one. The second section discusses issues arising in the first stage of building a strong brand. This involves creating a thorough visualisation system and developing it within the context of the corporate identity. The third section looks at the reaction aroused among potential clients by the combined elements of a well-designed corporate identity system. The fourth section addresses the question of reinforcing brand position and sales markets through well-defined consumer-brand association, high- quality products, and enhanced brand. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK - 0
Bibliografia
Pokaż
  1. Altkorn J., Strategia marki, PWE, Warszawa 1999.
  2. Altkorn J., Wizerunek firmy jako marka, "Marketing w Praktyce" 1996, nr 6.
  3. Altkorn J., Wizualizacja firmy, Instytut Marketingu, Kraków 1999.
  4. Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2000.
  5. Hamel G., Prahalad C.K., Przewaga konkurencyjna jutra, Business Pres, Warszawa 1999.
  6. Kall J., Strategia marki, PWE, Warszawa 2001.
  7. Klimczyk-Bryk M., Strategia wyróżniania się na rynku, "Marketing w Praktyce" 2000, nr 5.
  8. Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, wyd. 7, Felberg SJA, Warszawa 1999.
  9. Kuleszewicz R., Słownik symboli literackich, Printex, Białystok 2000.
  10. Laszczak M., Czyszczenie wizerunku firmy, "Marketing w Praktyce" 2001, nr 2.
  11. Pachnowska B., Kształtowanie obrazu firmy, "Aida-media" 1998, nr 8.
  12. Serwatowski W., Flagi firmowe na maszt, "Aida-media" 1996, nr 5.
  13. Urbanek G., Jak odmłodzić markę, "Marketing w Praktyce" 2001, nr 2.
  14. Urbanek G., Tworzenie silnej marki, cz. 1 i 2, "Marketing w Praktyce" 2000, nr 4 i 5.
  15. Urbaniak M., Wyjątkowa wartość marki, "Marketing w Praktyce" 2000, nr 2.
  16. Witek-Hajduk M., Skuteczne rozszerzanie marki, "Marketing w Praktyce" 2000, nr 2 i 3.
  17. Zawada M., 10 zasad budowania silnej marki, "Marketing w Praktyce" 2001, nr 4.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu