BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nieżurawski Lech, Pawłowska Bożena
Tytuł
Procesy doskonalenia jakości - czynnikiem sukcesu rynkowego w agrobiznesie
Quality Improvement Processes - As a Factor of Agribusiness Success on the Market
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 983, t. 2, s. 97-102, bibliogr. 6 poz.
Tytuł własny numeru
Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie
Słowa kluczowe
Jakość produktów żywnościowych, Agrobiznes, Zarządzanie jakością, Systemy jakości, Konkurencja rynkowa
Quality of food products, Agrobusiness, Quality management, Quality systems, Market competition
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule zaprezentowano wyniki badań ankietowych, dotyczących oceny stopnia intensywności występowania efektów wprowadzenia systemu jakości w przedsiębiorstwach branży spożywczej. Skuteczność systemów zarządzania jakością wyraża się głównie w postaci: usprawnienia obsługi klienta, wzrostu satysfakcji klientów, poprawy wizerunku przedsiębiorstwa oraz poprawy jakości produktów, usprawnienia eliminacji problemów proceduralnych i usprawnienia zarządzania. Zaprezentowane wyniki badań wskazują, że istotnym czynnikiem poprawy konkurencyjności jest proces ciągłego doskonalenia jakości.

This article presents own findings and refers to internal and external effects connected with the introduction of the quality management system in selected enterprises of agribusiness. In this paper authors try to interpret their own studies result. Authors found out that a continual quality improvement process was a very essential factor of the competitiveness improvement. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Lisiecka K. (2002): Kreowanie jakości. AE Katowice, s. 43.
  2. Stabryła A. (2001): Podstawy zarządzania firmą. Oficyna wydawnicza "Antykwa" Kraków-Kluczbork, s. 410-412.
  3. Steinbeck H.H. (1998): Total Quality Management. Kompleksowe zarządzanie jakością. Doświadczenia praktyczne z IBM Niemcy. Placet, Warszawa, s. 13.
  4. Szczepańska K. (1998): Kompleksowe zarządzanie jakością. "Alfa-Wero" Warszawa, s. 162.
  5. Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia. PN-EN ISO 9000, wrzesień 2001, Wydawnictwo Normalizacyjne "Alfa-Wero".
  6. Zalewski R.I. (2002): Zarządzanie jakością w produkcji żywności. AE Poznań, s. 208-210.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu