BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ludwicki Dominik
Tytuł
Pakiet franczyzowy w przedsiębiorstwie Megawaldi
Franchising - a Case of Megawaldi Company
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2007, nr 2, s. 59-65
Słowa kluczowe
Franchising, Sieci franczyzowe, Przedsiębiorstwo franchisingowe
Franchising, Franchising networks, Franchise enterprise
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Franczyza jest specjalną formą przedsiębiorczości, koncepcją prowadzenia biznesu, w której biorą udział 2 strony umowy franczyzowej. Wg badań 97% z nowo powstałych na zasadzie franczyzy firm kontynuuje działalność po roku od powstania, podczas gdy tylko 62% tradycyjnie założonych firm prowadzi działalność po tym samym okresie. Podobnie, po 10 latach działalności tylko 17% z tych firm nadal prowadzi swoją działalność w porównaniu z firmami na zasadzie franczyzy, których odsetek wynosi 72%. Autor opisuje wpływ franczyzy na rozwój przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)

Franchising is a specific entrepreneurship form, a concept of business development involving both parties of the franchising contract. According to the research, 97% of newly established companies based on franchise concept continue operation after first year on the market while only 62% of traditional businesses survive after the same period. Similarly, after 10 years of running business only 17% of individual companies remain active while in case of franchisees as many as 72%. The author describes the influence of franchising on the expansive enterprise development. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. European Franchise Survey, Nat West, Nov. 2000.
  2. Flohr E., Na czym polega umowa franchisingowa, Kancelaria Sejmu – Biuro Studiów i Ekspertów (BSE), Warszawa 1995, s. 7.
  3. Mandelsohn M., Acheson D., Franchising, Poltext, Warszawa 1992, s. 60-66.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu