BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ptasińska Joanna (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Analiza porównawcza preferencji konsumenckich studentów uczelni krakowskich dotyczących zbożowych produktów śniadaniowych
Comparative Analysis of Consumer Preferences Regarding Breakfast Cereals Among Students of Cracow Universities
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2007, nr 743, s. 169-178, bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Towaroznawstwo, Towaroznawstwo żywności, Żywność funkcjonalna, Preferencje konsumenta, Jakość produktów żywnościowych
Commodity science, Food commodities, Functional food, Consumer preferences, Food quality
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Kraków
Cracow
Abstrakt
Szeroki asortyment zbożowych produktów śniadaniowych dostępnych na naszym rynku, dynamicznie rosnąca ich produkcja i sprzedaż (a co za tym idzie zwiększające się ich spożycie) to główne powody podjęcia badań, których celem było poznanie preferencji konsumenckich w grupie studentów krakowskich wyższych uczelni. Studenci zaliczani są bowiem do grupy konsumentów o stosunkowo wysokiej świadomości żywieniowej. Ponadto duże znaczenie ma dla nich szybkość i łatwość przygotowania posiłku.

Breakfast cereals, being one of the products at the basis of the rational feeding pyramid, are a great meal for the beginning of every day. They are light, rich in carbohydrates and valuable proteins and poor in fat at the same time. The paper presents the results of a questionnaire survey conducted among students of Cracow universities to investigate consumer preferences regarding breakfast cereals. The survey was conducted in 2004 and 2005. The results show that a majority of the respondents include such products in their diet. Compared to the year 2004 the frequency of breakfast cereals consumption has increased. The most popular cereals are still com flakes, but at the same time we can observe a 50% increase in muesli consumption. Nestle company remains the market leader of breakfast cereals production but also increased interest in private label products can be noted (original abstract).
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Górska-Warsewicz H., Rynek produktów zbożowych - prognozy zmian, "Przemysł Spożywczy" 2001, nr 1.
  2. Lubella SA krajowy lider, "Lubelski Biznes, Panorama Lubelska", http://www.biznes.lublin.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=52 http://www.biznes.lublin.pl. 30.12.2005.
  3. Miśniakiewicz M., Ptasińska J., Analiza wartości odżywczej płatków śniadaniowych i ich spożycie wśród studentów uczelni krakowskich [w:] Towaroznawstwo wobec integracji z Unią Europejską, red. J. Żuchowski, Wydawnictwo Politechniki Radomskiej, Radom 2004.
  4. Rynki produktów - zdrowo zarobić na płatkach, "Detal Dzisiaj", http://www.detaldzisiaj.com.pl/default.asp?show= page&id=8282 http://www.detaldzisiaj.com.pl/, 31.12.2005.
  5. Test produktów śniadaniowych dla dzieci - sprawdź, co je twoje dziecko, "Świat Konsumenta", nr 11(38), listopad 2004,http://www.swiatkonsumenta.pl/testy.php?action=showtest&category=42&id=&newsid=5ll&topicid=75 http://www.swiatkonsumenta.pl, 30.12.2005.
  6. Źródła wapnia, "Gazeta.pl",http://serwisy.gazeta.pl/zdrowie/1,5l219,955784.html, 31.12.2005.
  7. Żywienie człowieka. Podstawy nauki o żywieniu, red . I. Gawęcki, L. Hryniewiecki, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu