BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gruszczyńska-Malec Grażyna, Rutkowska Monika
Tytuł
Strategie zarządzania wiedzą
Źródło
Przegląd Organizacji, 2007, nr 12, s. 17-20
Słowa kluczowe
Zasoby niematerialne, Zarządzanie wiedzą, Strategia zarządzania
Intangible assets, Knowledge management, Management strategy
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule zaprezentowano klasyfikację i charakterystykę zróżnicowanych strategii zarządzania wiedzą. Zidentyfikowano je na podstawie przeglądu obcojęzycznej literatury i analizy wyników zagranicznych, głównie amerykańskich, weryfikacji empirycznych. Omówiono strategie zarządzania wiedzą oparte na: rodzajach wiedzy, procesach biznesowych, efektach końcowych, technologii, a także ukierunowane na ludzi.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. F. BLACKLER, Knowledge, Knowledge Work and Organization, "Organization Studies", 16(6), 1995, s. 16-36.
  2. J.D. DAY, J.C. LENDLER, Best Practice and Beyond: Knowledge Strategies, "McKinsey Quarterly", Winter 1998, 1, s. 19-25.
  3. K. HAGGIE, J. KINGSTON, Choosing Your Knowledge Management Strategy, "Journal of Knowledge Management Practice", June 2003, s. 1-22.
  4. M.T. HANSEN, N. NOHRIA, T. TIERNEY, What's Your Strategy for Managing Knowledge?, "Harvard Business Review", March-April 1999, s. 106-116.
  5. H. KESKIN, The Relationship Between Explicit- and Tacit-Oriented KM Strategy, and Firm Performance, "The Journal of American Academy of Business", Cambridge, vol. 7, no. 1, 2005, s. 169.
  6. E. KROK, Wiedza w firmie (4). Wsparcie informatyczne w zarządzaniu wiedzą w firmie, "Personel", nr 4, kwiecień 2006, s. 35-38.
  7. G. ŁUKASZEWICZ, Rola sprawozdawczości kapitału ludzkiego organizacji opartej na wiedzy, [w:] Instrumenty zarządzania we współczesnym przedsiębiorstwie. Analiza krytyczna, pr. zb. pod red. K. ZIMNIEWICZA, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, "Prace Naukowe" 81, Poznań 2006, s. 308.
  8. I. NONAKA, The Knowledge-Creating Company, "Harvard Business Review", November-December 1991, s. 96-104.
  9. M. TREACY, F. WIERSEM, Customer Intimacy and Other Value Disciplines, "Harvard Business Review", January-February 1993.
  10. K.M. WHO, Knowledge Management: Where Did It Come From and Where Will It Go?, "Expert Systems with Applications" 1997, 13, 1, s. 1-14.
  11. M. ZACK, Developing a Knowledge Strategy, "California Management Review", 41,3, Spring 1999, s. 125-145.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu