BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grudowski Piotr
Tytuł
Business process management - integracja reinżynierii procesów gospodarczych z kompleksowym zarządzaniem jakością
Źródło
Przegląd Organizacji, 2007, nr 12, s. 38-41, bibliogr. 24 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie procesowe, Reorganizacja procesów biznesowych, Zarządzanie przez jakość
Processing management, Business Process Reengineering (BPR), Total Quality Management (TQM)
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule dokonano przeglądu literatury fachowej pod kątem opinii związanych z kluczowymi nurtami procesowego podejścia do zarządzania organizacjami. Przyjęto tezę, że zasadniczym rezultatem ewolucji orientacji procesowej jest koncepcja zarządzania procesami gospodarczymi (business process management - BPM) integrująca w sobie cechy BPR (business process reengineering) i TQM (total quality management). Przedstawiono ogólną charakterystykę BPR, a następnie na bazie krytyki tego podejścia zaprezentowano najważniejsze cechy BPM, uwypuklając nawiązania do zasad zarządzania jakością.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. ARMISTEAD C., Business Process Management: Implications for Productivity in Multi-stage Service Networks, "International Journal of Service Industry Management", no. 4, 1998.
  2. ARMISTEAD C., PRICHARD J.P., MACHIN S., Strategic Business Process Management for Organizational Effectiveness, "Long Range Planning", no. 1, 1999.
  3. BERMAN S., Strategic Direction: Don't Reengineer Without it: Scanning the Horizon for Turbulence, "Planning Review" 1994.
  4. BURLTON R., Business Process Management: Profiting from Process, Indianapolis, Sams, 2001.
  5. COULSON-THOMAS C.J., Business Process Reengi-neering: the Development Requirements and Implications, "Executive Development", no. 2, 1995.
  6. DAVENPORT T., Business Process Reengineering: Where it's Been, Where it's Going, [w:] GROVER V., KET-TINGER W., (eds), Business Process Change: Reengine-ering Concepts, Methods and Technologies, Idea Group Publishing, London 1995.
  7. DAVENPORT T., SHORT J., The New Industrial Engineering: Information Technology and Business Process Redesign, "Sloan Management Review", no. 4, 1990.
  8. DeTORO I., McCABE T., How to Stay Flexible and Elude Fads, "Quality Progress", no. 3, 1997.
  9. DURLIK L, Restrukturyzacja procesów gospodarczych. Reengineering teoria i praktyka. Business Process Reengineering w  warunkach High-Technology, Agencja Wydawnicza PLACET, Warszawa 1998.
  10. ELZINGA D.J., HORAK T., CHUNG-YEE L., BRUN-ER C., Business Process Management: Survey and Methodology, "IEEE Transactions on Engineering Management", no. 2, 1995.
  11. GREEN F., HATCH E., Does Business Process Reengineering Diminish The Quality of Work Life, "Social Indicators Research", no. 60, 2002.
  12. GRUDZEWSKI W.M., HEJDUK L, Metody projektowania systemów zarządzania, Difin, Warszawa 2004.
  13. HAMMER M., CHAMPY J., Reengineering w przedsiębiorstwie, Neumann Management Institute, Warszawa 1996.
  14. HAMMER M., Reengineering Work: Don't Automate, Obliterate, "Harvard Business Review", no. 4, 1990.
  15. HARRINGTON H.J., Performance Improvement: the Rise and Fall of Re-engineering, "The TQM Magazine", no. 2, 1998.
  16. HARRINGTON H.J., ESSELING E.G., VAN NIM-WEGEN H., Business Process Improvement - Documentation, Analysis, Design and Management, McGraw-Hill, New York 1997.
  17. HARRINGTON H.J., Total Improvement Management - The Next Generation in Performance Improvement, McGraw-Hill, New York 1995.
  18. JACKSON M.C., Beyond the Fads: Systems Thinking for Managers, "Systems Research", no. 1, 1995.
  19. JOHANSSON H., McHUGH P., PENDLEBURY J., WHEELER W., Business Process Reengineering: Break Point Strategies for Market Dominance, John Wiley & Sons, Chichester 1993.
  20. KAPLAN R., MURDOCK L., Core Process Redesign, "McKinsey Quarterly", no. 2, 1991.
  21. LOWENTHAL J., Reengineering the Organization: a Step-by-step Approach to Corporate Revitalisation, "Quality Progress", 1994.
  22. MANGANELLI R.L., KLEIN M.M., Reengineering. Metoda usprawniania organizacji, PWE, Warszawa 1998.
  23. SMITH H., FINGAR P., Business Process Management (BPM): The Third Wave, Tampa, Meghan-Kiffer Press, 2003.
  24. TALWAR R., Business Reengineering - a Strategy--driven Approach, "Long Range Planning", no. 6, 1993.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu