- Autor
- Nowacki Robert
- Tytuł
- Wykorzystanie promocji w kreowaniu konkurencyjności gminy
Use of Promotion in Creation of Municipality's Competitiveness - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2007, nr 1161, s. 719-729, tab., rys., bibliogr. 5 poz.
- Tytuł własny numeru
- Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce
- Słowa kluczowe
- Konkurencyjność regionów, Formy promocji, Rozwój lokalny, Gmina
Regions competitiveness, Promotion forms, Local development, District - Uwagi
- summ., Zsfg.
- Abstrakt
- W pierwszej kolejność autor przedstawił czynniki, które kształtują konkurencyjność gminy oraz rolę promocji w rozwoju lokalnym. Następnie ocenił skuteczność działań promocyjnych prowadzonych przez gminy i przedstawił wpływ promocji na konkurencyjność gminy w opinii przedstawicieli samorządu lokalnego i przedsiębiorców.
In today's world, competition among self-governmental units acquires greater importance. They use the instruments of territorial marketing in order to raise their attractiveness and competitiveness whose expression is the ability to acquire investment capital, budgetary means, EU assistance funds, skilled personnel, or involvement of private persons, being a source of income of municipalities and entities operating in their territory. Promotional policy of a key importance among those instruments. It serves building an image of self-governmental units and is a way for a direct impact on potential customers. Its effects are evaluated in a different manner, and an authentic verifier of efficacy is municipality's competitiveness against the background of the entire region. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Girard V., Marketing terytorialny i planowanie strategiczne, [w:] Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwanie dla miast i regionów, red. T. Domański, Wydawnictwo UL, Łódź 1997.
- Kozak M., Pyszkowski A., Szewczyk R., Słownik rozwoju regionalnego, PARP, Warszawa 2002.
- Nowacki R., Promocja jako narzędzie wspierania gospodarki lokalnej, IRWiK, Warszawa 2005 (maszynopis powielony).
- Olszewska J., Wizerunek jako narządzie tworzenia przewagi strategicznej gminy, "Marketing i Rynek" 2000, nr 11.
- Rozwój oraz polityka regionalna i lokalna w Polsce, red. J. Kaja, K. Piech, SGH, Warszawa 2005.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol