- Autor
- Skrzypek Elżbieta
- Tytuł
- Wpływ zarządzania wiedzą i kapitałem intelektualnym na sukces przedsiębiorstwa
Knowledge Management in Relation to the Company Value - Źródło
- Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio H. Oeconomia, 2002, vol. 36, s. 37-52, bibliogr. 36 poz.
- Słowa kluczowe
- Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Wartość przedsiębiorstwa, Zarządzanie wiedzą, Przegląd literatury, Kapitał intelektualny
Value Based Management (VBM), Enterprise value, Knowledge management, Literature review, Intellectual capital - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Autorka opisała istotę zarządzania wiedzą oraz jego wpływ na kształtowanie wartości współczesnego przedsiębiorstwa. Wskazała, że zarządzanie wiedzą to ważny czynnik warunkujący sukces rynkowy firmy działającej w sytuacji ciągłych zmian i konkurencji. Dalej autorka określiła, czym jest wartość firmy i jakie są jej wyznaczniki. Pokazała sposób wyceny wartości niematerialnych przedsiębiorstwa i omówiła istotę oraz elementy kapitału intelektualnego. Następnie pokazała istotę zarządzania przez wartość. Przedstawiła relacje jakie zachodzą pomiędzy zarządzaniem wiedzą, a wartością przedsiębiorstwa.
This article focuses on the essence of knowledge management (KM) and how KM influences the value of a company. It states that KM is an indicator of market success for a company functioning in conditions of competition and change. The article introduces the company value definition and addresses value determinants. In the article there are presented some non-material value evaluation methods in a company and finally, the essence and some elements of the intellectual capital. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Cytowane przez
- ISSN
- 0459-9586
- Język
- pol