BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kozak Agnieszka, Olesińska Martyna
Tytuł
Marka wybrana
Źródło
Marketing w Praktyce, 2007, nr 10, s. 12-15, bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Komunikowanie marketingowe, Psychologia konsumenta, Psychologia komunikowania, Wartość marki
Marketing communication, Consumer psychology, Communicate psychology, Brand value
Abstrakt
Zdaniem autorek, tożsamość marki (osobowość marki) to sposób jej postrzegania przez kupujących oraz podstawa do formowania się silnych skojarzeń, pozwalających na rozpoznawalność marki na tle innych, podobnych produktów. Tożsamość marki jest jej istotą, tym, co ją określa. Wyraża się ona poprzez cechy i oznacza istnienie i posiadanie trwałej oraz wyróżniającej się osobowości marki. Autorki twierdzą, że wizerunek marki, czyli sposób jej postrzegania przez użytkowników, mówi o korzyściach, jakie marka ze sobą niesie, często o charakterze emocjonalnym. Posiadając produkt danej marki zaspokajamy takie potrzeby, jak poczucie własnej wartości, bezpieczeństwa, przynależności do określonej grupy społecznej.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dittmar H., Beattie J. and Friese S., "Gender Identity and Material Symbols: Objects and Decision Considerations in Impulse Purchases" w "Journal of Economic Psychology", 16,491-511, 1995.
  2. Higgins, E. T. (1987). Self-discrepancy: A theory relating self and affect. "Psychological Review", 94, 319-340.
  3. Mariański, J. (1990): "W poszukiwaniu sensu życia". Lublin. Wydawnictwo KUL.
  4. Nogalski B.; Szpitter A.; Czubasiewicz H.; (2005): "Konkurencyjna strategia marki w tworzeniu przewagi konkurencyjnej". Prace naukowe Instytutu Organizacji i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej.
  5. Rokeach, M. (1969). "Beliefs, Attitudes and Values". San Francisco, Jossey-Bass.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu