BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jedlińska Maja
Tytuł
Luki informacyjne polskich przedsiębiorstw turystycznych a nowoczesne źródła i metody badań zachowań konsumenckich
Information Gaps of Polish Tourist Enterprises vs. Modern Sources and Methods of Consumer Behaviour Study
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Gospodarka a Środowisko (6), 2006, nr 1145, s. 160-171, bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
Wybrane problemy funkcjonowania samorządu terytorialnego i przedsiębiorstw
Słowa kluczowe
Luka informacyjna, Przedsiębiorstwo turystyczne, Rynek turystyczny, Zachowania konsumenta, Przepływ informacji, Badania marketingowe
Information gap, Tourist enterprises, Tourism market, Consumer behaviour, Data flow, Marketing research
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono istotę marketingowych badań zachowań konsumentów. Autor dokonał systematyki źródeł i metod badań zachowań konsumenckich w kontekście najistotniejszych luk informacyjnych, które utrudniają skuteczną działalność na konkurencyjnym rynku turystycznym.

The observed development of consumer behaviour theory and practice did not cover, as yet, tourist market. However, it is in this particular market that many information gaps occur, referring, among others, to segmentation criteria, reaction to advertising, shopping plans, evaluation of tourist visits etc. The above will be supported by the author of the hereby analysis. It seems substantial to point to main research problems, which occur in the tourist market including research methods and sources, but also touching upon the existence of many less typical studies, which still require more extensive analysis. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Antonides G., Raaij W.F. van, Zachowanie konsumenta. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
  2. Ekonomiczne podstawy turystyki, red. A. Panasiuk, Fundacja na rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2004.
  3. Hill N., Alexander J., Pomiar satysfakcji i lojalności klienta, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  4. Kędzior Z., Karcz K., Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 1996.
  5. Maison D., Utajone postawy konsumenckie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.
  6. Marketingowe badania bezpośrednie, red. R. Milic-Czerniak, Difin, Warszawa 2005.
  7. Otto J., Zadowolenie klienta i wartość dla klienta, "Marketing i Rynek" 1999, nr 12.
  8. Racjonalność konsumpcji i zachowań konsumentów, red. E. Kieżel, PWE, Warszawa 2004.
  9. Schenk G., Profesjonalny sprzedawca, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001.
  10. Smyczek S., Sowa I, Konsument na rynku. Zachowania, modele, aplikacje, Difin, Warszawa 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1732-0690
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu