BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dołęga Arkadiusz
Tytuł
Aktywność turystyczna mieszkańców Wrocławia w weekendy
Weekend Tourism among Inhabitants of Wrocław
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Gospodarka a Środowisko (6), 2006, nr 1145, s. 190-200, bibliogr. 7 poz.
Tytuł własny numeru
Wybrane problemy funkcjonowania samorządu terytorialnego i przedsiębiorstw
Słowa kluczowe
Turystyka krajowa, Organizacja wypoczynku, Czas wolny, Indywidualna konsumpcja usług turystycznych, Analiza statystyczna, Sezonowość ruchu turystycznego
Domestic tourism, Organization of leisure time, Leisure time, Individual consumption of touristic services, Statistical analysis, Seasonal tourism
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Wrocław
Wroclaw
Abstrakt
W ostatnich latach wyjazdy weekendowe stały się bardzo popularną formą wypoczynku cotygodniowego. Przedstawiono strukturę, sezonowość, model oraz główne kierunki wyjazdów weekendowych mieszkańców Wrocławia. Podjęto również próbę wskazania miejsca turystyki weekendowej w działalności samorządów lokalnych.

The growing popularity of weekend tourism in Poland is caused by socioeconomic development of the country. The structure, model and characteristics of weekend excursions have changed lately. This paper contains results of researches that were carried out in Wrocław. The population living in agglomeration is the most typical weekend migration. Approximately 75 percent of the inhabitants of Wrocław went on a weekend trip. That fact proves a big role of weekend movement in a whole structure of tourism movement in Lower Silesia. Developing this part of tourism is crucial for tourism economy and communes in the region and has also its place in prepared "Tourism development programme in Lower Silesia". (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Altkorn J., Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków 1997.
  2. Dietl J., Marketing-wybrane zagadnienia, P WE, Warszawa 1977.
  3. Kornak A.S., Rapacz A., Zarządzanie turystyką i jej podmiotami w miejscowości i regionie, AE, Wrocław 2001.
  4. Limański A., Śliwińska K., Marketing. Zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku, Difin, Warszawa 2002.
  5. Program Rozwoju Turystyki w Województwie Dolnośląskim, UMWD, Wrocław 2004.
  6. Rapacz A., Strategia kształtowania produktu turystycznego regionu sudeckiego, AE, Wrocław 1997.
  7. Rocznik Statystyczny Miasta Wrocławia 2001, GUS, Wrocław 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1732-0690
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu