BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Głuch Krzysztof
Tytuł
Wzrost firmy jako podstawa maksymalizacji jej wartości
A Growth of the Firm as a Base of Maximallization of Its Value
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Finanse i Bankowość (9), 2002, nr 960, s. 213-224, bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Wartość przedsiębiorstwa, Wzrost przedsiębiorstwa, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa
Enterprise value, Enterprise growth, Value Based Management (VBM), Enterprises financial management
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na znaczenie wzrostu przedsiębiorstwa jako podstawy prowadzącej do maksymalizacji jego wartości. Autor omawia metody, jakimi firmy wzrost ten realizują, jak zachowują się w czasach dobrej koniunktury oraz jakie działania podejmują w okresie kryzysu. Wzrastając, przedsiębiorstwo najczęściej podnosi swoją wartość i zgodnie z koncepcją "shareholder value" osiąga cele inwestorów.

The article "A growth of the firm as a base of maximallization of its value" should pay attention to the importance of growth of the company for realization the aim of shareholders, consistent with Shareholder Value conception. At the begin of this article has been defined the conditions of financial markets, which are dominated by globalisation and technological revolution. Than there was present the importance of the value of company for the investors and management by realizing value aims of shareholders. The article studied the importance of the growth for the company as well as the strategies and methods used by the companies, which achieve this growth in long-term. The attention was draw to mistakes, which make some of the companies and this way they close theirs chance to quick growth. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Black A., Wright P., Bachman J.E.: Shareholder Value für Manager. Frankfurt/Main 1998.
  2. Bötzel S., Schwilling A.: Erfolgsfaktor Werlmanagement. Miinchen 1998.
  3. Brealey R.A., Myers S.C.: Podstawy finansów przedsiębiorstw. Warszawa 1999.
  4. Copeland T., Koller T., Murrin J.: Wycena, mierzenie i kształtowanie wartości firm. Warszawa 1997.
  5. Kaplan R.S., Norton D.P., Balanced Scorecard. Stuttgart 1997.
  6. Kroger F., Tram J., Rockenhauser J., McGrath J.: Der entschlüsselte Wachstumscode. Wiesbaden 2000.
  7. Rappaport A.: Shareholder Value. Stuttgart 1999.
  8. Raster M.: Shareholder-Value Management. Wiesbaden 1995.
  9. Volkart R.: Shareholder Value & Corporate Valuation. Zurich 1998.
  10. Zarzecki D.: Metody wyceny przedsiębiorstw. Warszawa 1999.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1426-1278
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu