BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Węgrzyn Bogusław
Tytuł
Aspekty organizacyjne wdrażania modelu TQM w przedsiębiorstwie
TQM Model Implementation in the Enterprise
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2007, nr 1, s. 60-65, bibliogr. 3 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie przez jakość, Jakość, Planowanie jakości, Strategia jakości, System zarządzania jakością, Zarządzanie jakością
Total Quality Management (TQM), Quality, Quality planning, Quality strategy, Quality management systems, Quality management
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Skuteczne wdrażanie zarządzana przez Jakość (TQM) wymaga stworzenia właściwych struktur organizacyjnych. Bazą ich tworzenia mogą być istniejące już w przedsiębiorstwie macierzowe struktury zadaniowe i przykłady ich zastosowań w firmach, które wdrożyły Zarządzanie Jakością w postaci normy ISO 9001. Przedstawiono docelowy układ organizacyjny firmy, w której wdrożono filozofię i metody Zarządzania przez Jakość (TQM). (abstrakt oryginalny)

The successful TOM implementation requires preparation of appropriate organizational structures. This process should be based on existing good practices, matrix organizational team structures and benchmarking in companies which have already certified their own ISO 9001 Quality Management Systems. The targeted organizational structure of an enterprise with implemented TOM philosophy and methods is presented in the paper. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Pacholski L., Węgrzyn B., Sześć barier wprowadzania TQM w przedsiębiorstwie produkcyjnym, Konferencja Naukowa Dziwnówek, Zeszyty Naukowe Organizacja i Zarządzanie Politechniki Poznańskiej nr 30, marzec 2001.
  2. Schein E., Organizational Culture and Leadership, Jossey-Brass Publishers, San Francisco 1992.
  3. Węgrzyn B., Organizacja służb marketingu determinantą efektywności działań marketingowych przedsiębiorstw usługowych, Zeszyty Naukowe Organizacja i Zarządzanie Politechniki Poznańskiej nr 39, grudzień 2004.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu