BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pidzik Daniel, Łaptaś Grzegorz
Tytuł
Nowy model biznesowy w farmacji
Źródło
Marketing w Praktyce, 2007, nr 10, s. 50-55
Słowa kluczowe
Modele biznesowe, Przemysł farmaceutyczny, Efektywność przedsiębiorstwa, Marketing-mix, Sprzedaż
Business models, Pharmaceutical industry, Enterprise effectiveness, Marketing-mix, Sale
Abstrakt
Autorzy piszą, że w całej Europie rządy i fundusze zdrowotne, które dotują leki, dysponują ograniczonymi środkami i nie stać ich na szczodre dopłaty do markowych leków patentowych. Coraz istotniejsze dla tych instytucji stają się koszty, a zainteresowanie innowacjami odchodzi na dalszy plan. Wynikające z tego działania kierują się zdaniem autorów w dwie strony: po pierwsze, wywierane są naciski na redukcje cen leków markowych, a po drugie, wspiera się rozwój segmentu generyków. Działania rządów i innych płatników oznaczają w praktyce ograniczenie swobody w prowadzeniu polityki cenowej. Niemożność realizowania pożądanych strategii cenowych utrudnia lub uniemożliwia dostarczanie długoterminowych planów sprzedaży. To z kolei rodzi presję na koszty, jako że oczekiwania akcjonariuszy co do zyskowności firm są niezmiennie wysokie.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu