BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stańczyk-Hugiet Ewa
Tytuł
Dyfuzja wiedzy
Diffusion of Knowledge
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2007, nr 10, s. 13-17
Słowa kluczowe
Zarządzanie wiedzą, Planowanie strategiczne, Dyfuzja wiedzy
Knowledge management, Strategic planning, Knowledge diffussion
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Procesy związane z wiedzą stanowią treść koncepcji zarządzana wiedzą, dlatego ważna jest ich identyfikacja. Dyfuzja wiedzy jest traktowana jako proces o kluczowym znaczeniu dla realizacji strategicznych celów organizacji. Badania empiryczne, których wyniki zamieszczono w artykule, dowodzą, że teza o kluczowym znaczeniu procesów dyfuzji wiedzy jest prawdziwa. (abstrakt oryginalny)

Knowledge processes are the heart of knowledge management, therefore it is important to identify them. Knowledge diffusion is considered as crucial for organizational strategy. Empirical findings, shown in the paper, confirm that premise. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Desouza K., Strategic contributions of game rooms to knowledge management: some preliminary insights, Information and Management 2003, No, 41, s. 71.
  2. Gluckstein S., Strategic Management of the Knowledge Enterprise, Siemens AG 2001.
  3. Grant R., The Knowledge based View of the Firm: Implications for Management Practice, Long Range Planning 1997, vol. 30, No. 3, s. 450-454.
  4. Kaplan R., Norton D., Czy niematerialne zasoby współgrają ze strategią twojej firmy?, Harvard Business Review Polska 2004, kwiecień, s. 72-89.
  5. Karaszewski R., Zarządzanie wiedzą w świetle doświadczeń największych korporacji świata, [w:] Godziszewski B., Haffer M., Stankiewicz M., Wiedza jako czynnik międzynarodowej konkurencyjności w gospodarce, Dom Organizatora TNOiK, Tnruń 2005, s. 478-479.
  6. Probst G., Raub S., Romhardt K., Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu