- Autor
- Matysik Renata
- Tytuł
- Opakowanie jako element konsumenckiej oceny jakości produktów mleczarskich
Packing as an Element of Consumer Evaluation of Milk Products Quality - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 983, t. 2, s. 26-31, bibliogr. 8 poz.
- Tytuł własny numeru
- Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie
- Słowa kluczowe
- Opakowalnictwo, Opakowania produktów spożywczych, Informacyjna funkcja opakowania, Konsumencka ocena produktu, Konsumencka ocena jakości, Przemysł mleczarski
Packaging science, Food packaging, Information function of packaging, Consumer Product Rating, Consumers' quality assessment, Dairy industry - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Jednym z elementów oceny jakości produktów jest ich atrakcyjność ze względu na opakowanie. Podjęty w artykule problem został opracowany na podstawie informacji pochodzących z 300 ankiet konsumenckich. Badania dotyczyły preferencji nabywców produktów mleczarskich. Badania pokazują, że cechami opakowań mającymi dla respondentów zasadnicze znaczenie przy wyborze i zakupie produktów mleczarskich są: funkcjonalność opakowania, informacje umieszczone na opakowaniach produktów oraz marka produktu i znak jakości.
Unit packages of food products are an element of consumer evaluation of quality and have many essential functions. The most important functions are protective, informational and promotional functions. Informational functions is realised by labels, which consist the basic educational mean for consumers. Information the most essential for consumers of milk products are: usability for consumption date and fat contain. The functional features of packages are also important to consumers. The packages that are easy to open and close or to keep contain after opening, make a product easier in every day use at households. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Bukała J., Świda J. (1998): Dodatki do produktów mleczarskich - opinie konsumentów. "Przegląd Mleczarski" nr 6, s. 182.
- Matysik R. (2000): Wpływ wybranych czynników oddziałujących na konsumenckie kryteria dokonywania zakupów produktów mleczarskich. [w:] Możliwość poprawy agrobiznesu. Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Lublinie, s. 381.
- Odorzyńska-Kondek J. (1996): Kryteria doboru artykułów żywnościowych przez gospodarstwa domowe. "Handel Wewnętrzny" nr 3, s. 49.
- Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z 16 grudnia w sprawie znakowania środków spożywczych i dozwolonych substancji dodatkowych. DzU nr 220, poz. 1856, s. 13801.
- Szczęsna T., Górecka D., Szerfenberg E. (1997): Opakowanie jako czynnik stymulujący zakupy mleka i jogurtu. "Przegląd Mleczarski" nr 8, s. 232.
- Rudnicki L. (2000): Zachowanie konsumentów na rynku. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, s. 129.
- Ustawa z 11 maja 2001 r. o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia - DzU nr 63, poz. 634, s. 4567.
- Urban S. (1996): Marketing produktów spożywczych. Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław, s. 104.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol