BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bartosik-Purgat Małgorzata
Tytuł
Wybór miejsca dokonywania zakupów
Selection of place for shopping
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2007, nr 3, s. 53-59
Słowa kluczowe
Decyzje konsumenckie, Strategia sprzedaży, Placówki handlowe, Preferencje konsumenta
Consumer decision, Sales strategy, Sales outlets, Consumer preferences
Abstrakt
Autorka stwierdza, że cechami demograficznymi różnicującymi wybór miejsca zakupów jest w dużym stopniu wiek konsumentów oraz ich miejsce zamieszkania. Zmienne charakteryzujące segment potencjalnych nabywców powinny być zatem jej zdaniem jednymi z podstawowych w przypadku podejmowania decyzji odnośnie do tworzenia nowych punktów sprzedaży. Autorka twierdzi również, że przed podjęciem takiej decyzji warto przeprowadzić badania służące znalezieniu odpowiedzi na kilka podstawowych pytań: kim są nasi potencjalni nabywcy, gdzie mieszkają, gdzie najczęściej robią zakupy produktów określonego rodzaju (typu), dlaczego właśnie tam itp.

In her article, the author presents the results of empiric study on consumers' behaviour when choosing the venue of shopping. The study shows that the demographic features differentiating the choice of shopping venue are, to a great deal, consumers’ age and their residence. Hence, the variables describing the segment of potential customers should be one of the basic in case of making decisions on establishing new points of sale. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. R. Hansen, T. Duchtscher, An Empirical Investigation of Attribute Importance in Retail Store Selection, "Journal of Retailing" 1977, Winter.
  2. K. Mazurek-Łopacińska, Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa 2003, s. 64).
  3. K.B. Monroe, J.P. Guiltinan, A Path Analytic Exploration of Retail Patronage Influences, "Journal of Consumer Research" 1975, Vol. 2
  4. S. Spiggle, M.A. Sewall, A Choice Sets Model of Retail Selection, "Journal of Marketing" 1987, April.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu