BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gołębiowski Tomasz
Tytuł
Strategie konkurowania polskich przedsiębiorstw w warunkach globalizacji
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 976, t. 1, s. 216-224
Tytuł własny numeru
Regionalizacja i globalizacja w gospodarce światowej
Słowa kluczowe
Strategia konkurencji, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Konkurowanie na rynkach branżowych
Competition strategy, Enterprise competitiveness, Competitiveness of products
Abstrakt
Przedstawiono strategie konkurowania polskich przedsiębiorstw w branżach o wysokim stopniu globalizacji. Omówiono następujące strategie: strategia unikania bezpośredniej rywalizacji, strategia współpracy z firmami transnarodowymi, strategia bezpośredniej rywalizacji.

Presented competition strategies of Polish enterprises in branch of industry with high level of globalisation. Discussed following strategies: strategy of avoids direct competition, cooperation strategy with international companies, direct competition strategy.(MP)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dawar N., Frost T.: Competing with Giants. Survival Strategies for Local Companies in Emerging Markets. "Harvard Business Review", March-April 1999.
  2. Gorynia M., Perspektywy internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw w świetle przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Konferencja nt. Handel Zagraniczny i konkurencyjność polskich przedsiębiorstw przed wejściem do Unii Europejskiej. PTE, Warszawa 2002.
  3. Inkubator w garażu. "Wprost" nr 11, 2003.
  4. Kaczmarek B.: Sojusze strategiczne polskich przedsiębiorstw - wyniki badań, [w:] TRANS '01: Wspólna Europa. Przedsiębiorstwo wobec globalizacji, Praca zb. pod red. H. Brdulak, T. Gołębiowski, SGH-PWE Warszawa 2001.
  5. Karcz K.: Od marketingu globalnego do marketingu międzykulturowego - szansa czy zagrożenie dla polskich przedsiębiorstw, [w:] TRANS '01: Wspólna Europa. Przedsiębiorstwo wobec globalizacji, Praca zb. pod red. H. Brdulak, T. Gołębiowski, SGH-PWE Warszawa 2001.
  6. Kasiewicz S.: Globalizacja przedsiębiorstw - polskie dylematy. IFGN - SGH Warszawa 2003, s. 23.
  7. Konkurencyjność gospodarki Polski w dobie integracji z Unią Europejską i globalizacji. Materiały konferencyjne. SGH, Warszawa 2000.
  8. Linneman R., Stanton J., Nischen-Marketing: Grosse Gewinne mit kleinen Maerkten. Campus Verlag, Frankfurt-New York 1992.
  9. Luka konkurencyjna na poziomie przedsiębiorstwa a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej. Praca zb. pod red. M. Gorynia, AE w Poznaniu, Poznań 2002.
  10. Rugman A., Hodgetts R.: The End of Global Strategy. "European Management Journal", Nr. 4, 2001.
  11. Stonehouse G., Hamill J., Campbell D., Purdie T.: Globalizacja. Strategia i zarządzanie. Felberg SJA, Warszawa 2001.
  12. Wspólna Europa. Międzynarodowa konkurencyjność polskich przedsiębiorstw. Praca zb. pod red. H. Brdulak, SGH Warszawa 1999.
  13. Wiktor J.W., Nisza rynkowa jako strategia konkurowania w warunkach globalizacji rynku, [w:] TRANS '01: Wspólna Europa. Przedsiębiorstwo wobec globalizacji, Praca zb. pod red. H. Brdulak, T. Gołębiowski, SGH-PWE Warszawa 2001.
  14. Wspólna Europa. Przedsiębiorstwo wobec globalizacji. Praca zb. pod red. H. Brdulak, T. Gołębiowski, SGH-PWE Warszawa 2001.
  15. Yip G.S., Total Global Strategy, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, 1992.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu