BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gorynia Marian, Nowak Jan, Wolniak Radosław
Tytuł
Motywy, formy i efekty zakładania filii przedsiębiorstw zagranicznych w Polsce - analiza przypadków
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 976, t. 1, s. 225-248, bibliogr. 41 poz.
Tytuł własny numeru
Regionalizacja i globalizacja w gospodarce światowej
Słowa kluczowe
Inwestycje zagraniczne, Inwestycje bezpośrednie, Studium przypadku
Foreign investment, Direct investments, Case study
Abstrakt
Przedstawiono motywy i formy podejmowanych inwestycji zagranicznych. Zamieszczono analizę przypadków siedmiu filii zagranicznych przedsiębiorstw działających na polskim rynku.

Presented motives and forms of foreign investments. Showed analysis of case studies of seven branches of foreign companies in Poland.(MP)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ali S., Mirza H.: (1996). Market-Entry Strategies in Poland. [w:] J. Nowak (Ed.), Marketing in Central and Eastern Europe. New York, NY: The Haworth Press, pp. 43-62.
  2. Barkema H.G., Vermeulen F.: (1998). International Expansion through Start-up or Acquisition: A Learning Perspective. "Academy of Management Journal", Vol. 41(1), pp. 7-26.
  3. Behrman J.N.: (1972). The Role of International Companies in Latin America: Autos and Petrochemicals. Lexington, MA: Lexington Books.
  4. Boddewyn J.J.: (1985). Theories of Foreign Direct Investment and Divestment: A Classificatory Note. "Management International Review", Vol. 25(1), pp. 57-65.
  5. Bruning E.R., Turtle H.J., Buhr K.: (1997). Characterizing Mode of Entry for Canadian Foreign Direct Investment into the United States: 1980-1989. "International Journal of Commerce & Management", Vol. 7(3/4), pp. 56-80.
  6. Buckley P.J.: (1993). Contemporary Theories of International Direct Investment, "Revue Economic", Vol. 44(4), pp. 725-736.
  7. Buckley P.J., Casson M.C.: (1998). Analyzing Foreign Market Entry Strategies: Extending the Internalization Approach, "Journal of International Business Studies", Vol. 29(3), pp. 539-562.
  8. Caves R.E., Mehra S.: (1986). Entry of Foreign Multinationals into US Manufacturing Industries. [w:] M. Porter (Ed.) Competition in Global Industries. Boston, MA: Harvard Business School Press.
  9. Dunning J.H.: (1980). Toward an Eclectic Theory of International Production: Some Empirical Tests. "Journal of International Business Studies", Vol. 11(1), pp. 9-31.
  10. Dunning J.H.: (1981). International Production and the Multinational Enterprise. London: Allen & Unwin.
  11. Dunning J.H.: (1988). The Eclectic Paradigm of International Production: A Restatement and Some Possible Extensions. "Journal of International Business Studies", Vol. 19(1), pp. 1-31.
  12. Dunning J.H.: (1993). Multinational Enterprises and the Global Economy. Harlow, Essex: Addison-Wesley Publication Company.
  13. Dunning J.H., Rojec M.: (1993). Foreign Privatization in Central and Eastern Europe. Ljubljana, Slovenia: Central and Eastern European Privatization Network.
  14. Dunning J.H. (1998). Location and the Multinational Enterprise: A Neglected Factor?, "Journal of International Business Studies", Vol. 29 (1), pp. 45-66.
  15. Durka B.: (Ed.), (2002). Inwestycje zagraniczne w Polsce., Instytut Koniunktur i Cen Handlu Zagranicznego, Warszawa.
  16. Eisenhardt K.M.: (1989). Building Theories from Case Study Research. "Academy of Management Review", Vol. 14(4), pp.532-550.
  17. Fahy J., Shipley D., Egan C., Neale B.: (1998). Motives and Experiences of International Joint Venture Partners in Hungary. "The Journal of Business & Industrial Marketing", Vol. 13(2), pp. 155-165.
  18. Gorg H. (2000). Analysing Foreign Market Entry - The Choice between Greenfield Investment and Acquisitions, "Journal of Economic Studies", Vol. 27(3), pp. 165-181.
  19. Hardy J.: (1994). Eastern Promise? Foreign Investment in Poland. "European Business Review", Vol. 94(5), pp. 28-37.
  20. Hennart J.F., Park Y.R.: (1993). Greenfield vs. Acquisition: The Strategy of Japanese Investors in the United States, "Management Science", Vol. 39(9), pp. 1054-1070.
  21. Hennart J.F.: (2001). Theories of the Multinational Enterprise, [w:] A. Rugman, T. Brewer (Eds), Oxford Handbook of International Business, Oxford: Oxford University Press, Chapter 5.
  22. Huberman A.M., Miles M.: (1994), Data Management and Analysis Method, [w:] N. Denzin, Y. Lincoln (eds.) Handbook of Qualitative Research. Thousand Oaks, London, New Delhi: Sage.
  23. Hussain Q., Ali S., Nowak J.: (2001). Foreign Market Strategies of European and United States Transnational Management-Consulting Firms in South East Asia: The Case of Thailand. "Journal of Transnational Management Development", Vol. 7(1), pp. 49-73.
  24. Jermakowicz W.W., Bellas C.J.: (1997). Foreign Direct Investment in Central and Eastern Europe: 1988-1993. "International Journal of Commerce & Management", Vol. 7(2), pp. 33-55.
  25. Kim W.C., P. Hwang.: (1992). Global Strategy and Multinationals' Entry Mode Choice. "Journal of International Business Studies", Vol. 23(1), pp. 29-35.
  26. Kim S.H., Kim S.: (1993). Motives for Japanese direct investment in the United Sates. "Multinational Business Review", Vol. 1(1), pp. 66-72.
  27. Kogut B., Singh H.: (1988). The Effect of National Culture on the Choice of Entry Mode. "Journal of International Business Studies", Vol. 19(3), pp. 411-432.
  28. Kopeć U., (2002). Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w gospodarce światowej i w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. [w:] Durka B. (Ed.), Inwestycje zagraniczne w Polsce. Instytut Koniunktur i Cen Handlu Zagranicznego, Warszawa.
  29. Meyer K., Estrin S.: (1998). Entry Mode Choice in Emerging Markets: Greenfield, Acquisition, and Brownfield. Working Paper No. 18. Copenhagen: Centre for East European Studies. Copenhagen Business School.
  30. Meyer K., Estrin S.: (2001). Brownfield Entry into Emerging Markets. "Journal of International Business Studies", Vol. 32(3), pp. 575-584.
  31. National Bank of Poland, (2003), Poland: Balance of Payments, Transaction Based. Warsaw.
  32. Nitsch D., Beamish P., Makino S.: (1996). Entry mode and performance of Japanese FDI in Western Europe. "Management International Review", Vol. 36(1), pp. 27-35.
  33. Osland G.E., Taylor R.C., Zou Shaoming.: (2001). Selecting International Modes of Entry and Expansion. "Marketing Intelligence & Planning", Vol. 19(3), pp. 153-162.
  34. PAIZ (2003), FDI in Poland, Warsaw: Polish Agency for Foreign Investment.
  35. Przystupa J., (2002). Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w Polsce według danych NBP. [w:] Durka B. (Ed.), Inwestycje zagraniczne w Polsce. Warszawa: Instytut Koniunktur i Cen Handlu Zagranicznego.
  36. Ragin C.C.: (1994). Constructing Social Research. Thousand Oaks, CA: Pine Forge Press.
  37. Stake R.: (1994). Case Studies. [w:] N. Denzin, Y. Lincoln (eds.) Handbook of Qualitative Research. Thousand Oaks, London, New Delhi: Sage.
  38. Tatoglu E. & Glaister K.W. (1998). Western MNCs' FDI in Turkey: An Analysis of Location Specific Factors. "Management International Review", Vol. 38(2), pp. 133-159.
  39. Woodcock C.P., Beamish P.W., Makino (1994). Ownership-based Entry Mode Strategies and International Performance. "Journal of International Business Studies", Vol. 25(2), pp. 253-273.
  40. Yin R.: (1993). Applications of Case Study Research. Newbury Park, CA, Sage.
  41. Zejan M.C.: (1990) New Venture or Acquisitions: The Choice of Swedish Multinational Enterprises. The Journal of Industrial Economics, March, pp. 349-355.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu