BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Krzyżanowska Magdalena
Tytuł
Nowoczesne koncepcje przewagi konkurencyjnej
Modern concepts of competitive advantage
Źródło
Marketing i Rynek, 2007, nr 9, s. 2-9
Słowa kluczowe
Konkurencja, Model przewagi konkurencyjnej, Przewaga konkurencyjna, Strategia konkurencji
Competition, Competitive advantage model, Competitive advantage, Competition strategy
Abstrakt
Przewaga konkurencyjna jest przedmiotem zainteresowania badaczy od dawna. Zajmowano się nią na gruncie zarządzania i marketingu, przyjmując różne założenia i koncentrując się na różnych jej aspektach. Niniejsze opracowanie jest kontynuacją przeglądu koncepcji rozpoczętą w artykule pt. Wczesne koncepcje przewagi konkurencyjnej, który ukazał się w "Marketingu i Rynku", w nr 9. Jego celem jest identyfikacja sposobów rozumienia przewagi konkurencyjnej na gruncie szkoły zasobowej. (abstrakt oryginalny)

Competitive advantage has been studied for a long time both in management and marketing. A body of literature has emerged which addresses the content of competitive advantage. The paper completes presentation of early concepts of competitive advantage published in "Marketing i Rynek", no. 9. Its purpose is to examine the characteristics of resource-based view of the competitive advantage. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. R. Amit, P.J.H. Schoemaker, Strategie Assets and Organizational Rent, „Strategic Management Journal" 1993, No. 1
  2. R.J. Arend, Revisiting the Logical and Research Considerations of Competitive Advantage, „Strategic Management Journal" 2003, No. 1
  3. J. Barney, Firm Resources and Sustained Competitive Advantage, „Journal of Management" 1991, No. 1
  4. M. Calcagno, The Evolution of the Competitive Advantage Concept in Strategic Management Studies, Working Paper 99/02, Ca'Foscari University, Venezia 1999
  5. R.A. D'Aveni, R. Günther, Hyperco-mpetition. Managing the Dynamics of Strategic Maneuvering, The Free Press, New York 1994
  6. I. Dierickx, K. Cool, Asset Stock Accumulation and Sustainability of Competitive Advantage, „Management Science" 1989, December
  7. R. Hall, A Framework Linking Intangible Resources and Capabilities to Sustainable Competitive Advantage, „Strategic Management Journal" 1993, Vol. 14
  8. N.P. Hoffman, An Examination of the „Sustainable Competitive Advantage" Concept: Past, Present, and Future, „Academy of Marketing Science Review" 2000, No. 4
  9. S.D. Hunt, R.M. Morgan, The Comparative Advantage Theory of Competition, „Journal of Marketing" 1995, April
  10. J. Klein, A Critique of Competitive Advantage, Critical Management Studies Conference, Manchester 2001
  11. H. Ma, Competitive Advantage and Firm Performance, CR 2000, No. 2
  12. K. Obłój, Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2007, s. 127
  13. Ch. Oliver, Sustainable Competitive Advantage: Combining Institutional and Resorce-Based Views, „Strategic Management Journal" 1997, No. 9
  14. M. A. Peteraf, The Cornerstones of Competitive Advantage: A Resource-Based View, „Strategic Management Journal" 1993, Vol. 14
  15. C.K. Prahalad, G. Hamel, The Core Competence of the Corporation, „Harvard Business Review" 1990, May-June
  16. W. Wrzosek, Przewaga konkurencyjna, „Marketing i Rynek" 1999, nr 7
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu