- Autor
- Karcz Kornelia
- Tytuł
- Kulturowe uwarunkowania strategii marketingowych przedsiębiorstw w warunkach globalizacji
- Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 976, t. 1, s. 341-350
- Tytuł własny numeru
- Regionalizacja i globalizacja w gospodarce światowej
- Słowa kluczowe
- Strategia marketingowa, Zachowania konsumenta, Kulturowe uwarunkowania konsumpcji
Marketing strategy, Consumer behaviour, Cultural framework of consumption - Abstrakt
- Omówiono decyzje przedsiębiorstw zagranicznych uwzględniające postawy konsumentów wobec produktów zagranicznych. Przedstawiono typowe decyzje marketingowe w odniesieniu do wybranych segmentów konsumentów (konsumenci - etnocentryczni, internacjonalistyczni, kosmopolityczni).
Discussed decisions of foreign enterprises taking into consideration consumer's attitude towards foreign products. Presented typical marketing decisions with reference to selected consumers segment.(MP) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Agrawal M., Review of a 40-year Debate in International Advertising, Practitioner and Academician Perspectives to the Standardization / Adaptation Issue, International Marketing Review 1995, vol. 12, no. 1.
- Buzzel R.D., Cаn You Standardize Multinational Marketing? [w:] Global Marketing Management. Cases and Readings. Addison-Wesley Publishing Company, 1995, s. 168-188.
- Elinder E.: How International Can Advertising Be, International Advertiser 1961, December. cyt. za: S.C. Jain, Standardization of International Marketing Strategy. Same Research Hypotheses, "Journal of Marketing" 1989, vol. 53 (January).
- Encyklopedia Powszechna, PWN, Warszawa 1994.
- Jain S.C., Standardization of International Marketing Strategy. Same Research Hypotheses, "Journal of Marketing" 1989, vol. 53 (January).
- Karcz K., Międzynarodowe porównania konsumpcji - podstawa decyzji makro- i mikroekonomicznych. Monografie i Syntezy. IRWiK, Warszawa 1992, nr 69.
- Kroeber A.L., Kluckholm C.: Culture. A critical Review of Concepts and Definitions. Peabody Museum Papers, vol. 47, no. 1 cyt. Za: L. Hoecklin: Managing Cultural Differences. Strategies for Competitive Advantage, Addison-Westey Publishing Company 1994.
- Moran R.T., Harris P.R., Stripp W.G., Developing the Global Organization. Strategies for Human Resource Professionals, Gulf Publishing Co., Huston 1993.
- Shimp T., Sharma S.: Consumers Ethnocentrism: Construction and Validation of the CETSCALE, "Journal of Marketing Research", no. 24 ( August. 1987).
- Sorenson R.Z., Wiechmann U.E., How multinationals view-making standardization, "Harvard Business Review", May-June. vol. 53/ 1975. s. 38-54.
- Szromnik A.: Etnocentryzm konsumencki - istota i uwarunkowania rozwoju. "Marketing i Rynek" 11/1998.
- Tylor E.: Primitive culture. Murray, London 1913.
- Zou S., Andrus D.M., Norvell D.W., Standardization of International Marketing Strategy by Firms from Developing Country, "International Marketing Review, vol. 14. no. 2/1997, s. 107-112.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol