BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Karcz Kornelia
Tytuł
Kulturowe uwarunkowania strategii marketingowych przedsiębiorstw w warunkach globalizacji
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 976, t. 1, s. 341-350
Tytuł własny numeru
Regionalizacja i globalizacja w gospodarce światowej
Słowa kluczowe
Strategia marketingowa, Zachowania konsumenta, Kulturowe uwarunkowania konsumpcji
Marketing strategy, Consumer behaviour, Cultural framework of consumption
Abstrakt
Omówiono decyzje przedsiębiorstw zagranicznych uwzględniające postawy konsumentów wobec produktów zagranicznych. Przedstawiono typowe decyzje marketingowe w odniesieniu do wybranych segmentów konsumentów (konsumenci - etnocentryczni, internacjonalistyczni, kosmopolityczni).

Discussed decisions of foreign enterprises taking into consideration consumer's attitude towards foreign products. Presented typical marketing decisions with reference to selected consumers segment.(MP)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Agrawal M., Review of a 40-year Debate in International Advertising, Practitioner and Academician Perspectives to the Standardization / Adaptation Issue, International Marketing Review 1995, vol. 12, no. 1.
  2. Buzzel R.D., Cаn You Standardize Multinational Marketing? [w:] Global Marketing Management. Cases and Readings. Addison-Wesley Publishing Company, 1995, s. 168-188.
  3. Elinder E.: How International Can Advertising Be, International Advertiser 1961, December. cyt. za: S.C. Jain, Standardization of International Marketing Strategy. Same Research Hypotheses, "Journal of Marketing" 1989, vol. 53 (January).
  4. Encyklopedia Powszechna, PWN, Warszawa 1994.
  5. Jain S.C., Standardization of International Marketing Strategy. Same Research Hypotheses, "Journal of Marketing" 1989, vol. 53 (January).
  6. Karcz K., Międzynarodowe porównania konsumpcji - podstawa decyzji makro- i mikroekonomicznych. Monografie i Syntezy. IRWiK, Warszawa 1992, nr 69.
  7. Kroeber A.L., Kluckholm C.: Culture. A critical Review of Concepts and Definitions. Peabody Museum Papers, vol. 47, no. 1 cyt. Za: L. Hoecklin: Managing Cultural Differences. Strategies for Competitive Advantage, Addison-Westey Publishing Company 1994.
  8. Moran R.T., Harris P.R., Stripp W.G., Developing the Global Organization. Strategies for Human Resource Professionals, Gulf Publishing Co., Huston 1993.
  9. Shimp T., Sharma S.: Consumers Ethnocentrism: Construction and Validation of the CETSCALE, "Journal of Marketing Research", no. 24 ( August. 1987).
  10. Sorenson R.Z., Wiechmann U.E., How multinationals view-making standardization, "Harvard Business Review", May-June. vol. 53/ 1975. s. 38-54.
  11. Szromnik A.: Etnocentryzm konsumencki - istota i uwarunkowania rozwoju. "Marketing i Rynek" 11/1998.
  12. Tylor E.: Primitive culture. Murray, London 1913.
  13. Zou S., Andrus D.M., Norvell D.W., Standardization of International Marketing Strategy by Firms from Developing Country, "International Marketing Review, vol. 14. no. 2/1997, s. 107-112.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu